Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Aplikace pro hodinky? Ne tak rychle

Redakce MAM9. 5. 2017

Má smysl vyvíjet aplikaci pro chytré hodinky, ať už ty od Applu, nebo pro ty s Androidem? Postoj světových firem je spíše vlažný. Zas takový hit to není, protože používání aplikací v hodinkách není moc pohodlné ani praktické. Zdrženlivost zákazníků ukazují i odhady prodejů.

Nadšené mlžení

Ačkoliv jindy a u jiných produktů se Apple ochotně dělí o statistiky, kolik milionů přístrojů dodal spokojeným zákazníkům, u hodinek Apple Watch se snaží dotazy novinářů zahalit nekonkrétní mlhou. Ve finanční zprávě za poslední čtvrtletí loňského roku, tedy za období, které zahrnuje i Vánoce, vykázala firma u segmentu “ostatních produktů” osmiprocentní pokles tržeb. Patří tam i hodinky, ale konkrétně jejich prodeje prý v daném období naopak byly rekordní. Co to znamená, to už šéf firmy Tim Cook nerozváděl.

Konkrétní čísla zkusila odhadnout analytická společnost Canalys. Ve čtvrtém čtvrtletí se podle ní po celém světě prodalo šest milionů chytrých hodinek od Applu, další tři miliony jich prodaly jiné značky. Za celý rok 2016 se podle Canalysu celosvětově prodalo necelých 12 milionů Apple Watch a na trhu chytrých hodinek mají 49procentní podíl.

Největším konkurentem je Fitbit, který si “ukousl” 17 procent trhu, teprve pak je Samsung s 15 procenty. Analytici Canalysu pochybují, že si Apple svůj náskok udrží, na jeho pozici se stejně jako v případě mobilních telefonů pokusí zaútočit korejský Samsung.

Ztráta podpory

Internetový magazín Cult of Mac na začátku května informoval, že tři velké společnosti potichu přestaly Apple Watch podporovat. Konkrétně jmenoval Amazon, eBay a Google. Pro hodinky tedy například není dostupná aktuální verze Google Maps, ačkoliv firma vágně připustila, že “do budoucna” s podporou hodinek znovu počítá.

Svou aplikaci přestal podporovat také obchodní řetězec Target.

Žádná z firem neuvedla přesné důvody, které ji vedly k ukončení podpory hodinkových aplikací. Jeden důvod se podle zahraničních serverů nabízí sám: počet uživatelů byl očividně tak malý, že si na změnu nikdo ani nestěžoval, dokud o tom Cult of Mac nenapsal.

Klíčovou funkcí hodinek zůstávají notifikace a fitness tracking. Ostatně, monitorování sportovních aktivit dalo vzniknout i speciální edici hodinek ve spolupráci s Nike.

Monitoring srdečního tepu, spálených kalorií a dalších zdravotních parametrů bývá nejpoužívanější funkcí chytrých hodinek.
Foto: Apple

×

1. Reportéři bez hranic: svoboda médií upadá

Starší článek

Momentální potřeba rozhoduje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více