Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Svijany na vrcholu pyramidy úspěšných

Redakce MAM18. 4. 2017

Značky menších českých pivovarů jsou stále oblíbenější. Pravidelných konzumentů piva ve věku 18-65 let se na jejich znalost a postoje k vybraným značkám dotazovala agentura Response:now s využitím automatizované platformy Analýza síly značky. Polovina z respondentů výzkumu pije pivo minimálně dvakrát týdně. Čtvrtina mužů ho pije denně a třetina žen přibližně jednou týdně. Frekvence klesá se zvyšujícím se vzděláním.

Spontánní znalost: vítězí Bernard

Bernard vítězí jako spontánně první jmenovaná značka menšího českého pivovaru napříč republikou, následují s menším odstupem Svijany. Bernard zmiňují o něco více lidé s vyššími příjmy. Vysoko se dostal také mainstreamový Pilsner Urquell, který zmiňovaly hlavně ženy.

Na regionální úrovni se znalost značek mění. Rozdíly mezi jednotlivými regiony přirozeně vyplývají z regionální působnosti menších pivovarů. Třeba v Praze vede zmíněný Bernard, následují Svijany, ale do první pětky se propracovaly také obchodně aktivní značky Matuška, Únětice a Kocour. Ve Středočeském kraji jsou nejčastěji zmíněny opět Bernard a Svijany. V Ústeckém kraji jednoznačně vítězí Svijany. V Jihomoravském kraji je nejčastěji uváděn opět Bernard, následují Svijany a na třetím místě Starobrno. Silné regionální značky piv Holba a Litovel vítězí ve znalosti v Olomouckém kraji a do první pětky se tu propracoval i přerovský Zubr.

Výzkum se dále podrobněji věnoval pěti vybraným značkám, které nemají takovou výtoč jako mainstreamové značky. Konkrétně: Lobkowicz, Svijany, Holba, Bernard a Platan. Značky Svijany a Bernard někdy vyzkoušelo přes 80 procent pravidelných konzumentů piva. Pivo Lobkowicz, Holbu a Platan polovina. Svijany ze sledovaných značek také nejvíce lidí pije pravidelně.

Síla značky

Pro nastavení správné marketingové strategie je důležité vědět, jaký vztah má ke značce cílová skupina. Měřítkem popisujícím celkovou intenzitu vztahu cílové skupiny ke sledované značce je tzv. brand equity. Response:now používá k jednoduché interpretaci výsledků pyramidu, která popisuje strukturu cílové skupiny ve vztahu ke sledovaným značkám a měří, jak jsou schopné získávat oblibu a věrnost spotřebitelů.

“Výzkum ukázal, že Svijany jsou nejsilnější značkou na všech krocích cesty k úspěchu po stupních pyramidy. Značka dosahuje největší konverzní poměry, tzn. že ve srovnání s ostatními má největší potenciál pro přesun do nejžádanější úrovně, kterou je fanoušek. Ten má značku rád, preferuje ji, a tudíž přináší největší tržby. Pro marketéra je pak nejzajímavější srovnání pyramid svých značek a značek konkurentů,” komentuje výsledky projektová manažerka agentury Petra Svobodová.

Není zákazník jako zákazník

Jiný pohled na postoje cílových skupin ke značce udává analýza dispozičních skupin. Výzkum ukázal, že například značky Lobkowicz a Platan mají největší podíl, celou čtvrtinu, tzv. apatických zákazníků. Ti se nijak vzhledem ke značce nevymezují. Oproti tomu Svijany mají největší segment tzv. nadšenců – zákazníků se silně pozitivním vztahem a loajalitou. Skupina, kterou označujeme “nalomení”, jsou pak spotřebitelé, kteří značku zatím nekonzumují, ale mají k ní pozitivní vztah a můžeme je snadno získat. Největší podíl “nalomených” ve vybraném poolu značek má Bernard (25 procent), nejnižší Platan (12 procent).

Image značek

Svijany jsou vnímané jako kvalitní, tradiční, přátelská značka, se kterou se konzumenti ve velké míře identifikují (“je pro lidi, jako jsem já”). Bernard má také image především kvalitní, přátelské značky, navíc je ale akcentovaný co do inovací a novátorských přístupů.

×

1. Do léta má začít vysílat zpravodajská stanice Z24

Starší článek

10. Soud zrušil předběžné opatření k reklamě v MHD

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více