Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nároky na tisk obalů rostou. Němci je umožňují poskládat kompletně on-line

Redakce MAM20. 3. 2017

Evropští výrobci chtějí čím dál rychleji obměňovat obaly produktů. Vedou je k tomu marketingové strategie, akční nabídky i požadavky úřadů. Jindy je důvodem jen krátkodobá produkce limitované řady výrobků nebo nutnost přidat na obal různé bezpečnostní prvky, číslování a podobně.

Tradiční ofsetový potisk má své výhody a také je touto formou zhotovena třeba naprostá většina papírových krabiček. Kvalita je vynikající a se stoupajícím počtem vyprodukovaných obalů klesá jednotková cena. Zároveň ovšem platí, že při ofsetovém tisku je limitujícím faktorem právě minimální počet objednaných obalů. Často jich reálně musíte odebrat víc, než kolik nakonec použijete. Kvůli tomu zbytečně rostou náklady a nevyužité, ale zaplacené palety kartonů míří rovnou k recyklaci. Komplikovaná je také personalizace, která proces zdražuje a ovlivňuje i dodací lhůty.

Řešení přišlo s možnostmi digitálního tisku. Skládané kartonové krabičky se dají kompletně naplánovat přes internet jako malosériová dodávka například u německé on-line tiskárny Labelprint24. Podnik Stefana Hardera se dlouhodobě specializoval především na samolepicí etikety, sortiment ale rozšířil právě o obalové technologie. Podnikatel z německého Weingartenu postupně expandoval do několika evropských zemí a web nechal přeložit i do češtiny.

Jak poskládat karton

Krabičky na zboží mohou být variabilní svou gramáží, formou, provedením, koncovým zpracováním i zušlechtěním (tedy zda mají být matné, s lakem, fóliované nebo s reliéfní ražbou). Díky moderním technologiím je možná i vysoká míra personalizace, například pomocí QR kódů.

Digitální tisk umožňuje produkovat několik nejběžnějších základních typů krabiček. Typické jsou ty s cípy, kdy je tělo krabičky slepeno podlouhlým spojem na nejdelší straně a na protějších stranách kartonáže jsou pak uzavírací chlopně. Na trhu se do nich balí například léky.

Potraviny a dárková balení se většinou uzavírají do krabiček se skládacím dnem a velkým zastrkávacím uzávěrem. Zná je každý, kdo si kupuje porcované čaje v sáčcích. Třetím typem jsou krabičky s podélně slepeným dnem určené pro uchování těžšího zboží (například v lahvičkách). Poslední klasický model jsou krabičky se zastrkávacím víkem a otvorem pro zavěšení na prodejní stojan.

Atypické modely jsou polštářkové obaly z bělené celulózy, jejichž vnitřek je ze směsi odpadního papíru a celulózy. Po složení se “vyboulí” a na obou koncích mají chlopně pro otevření. Druhý atyp je krabička s výklopným víkem.

Průmyslová revoluce

Tím, že kompletní kalkulace a příprava podkladů probíhají on-line na straně zákazníka, se celý proces zlevňuje. Minimalizuje se celkový vstup lidské práce v samotném provozu tiskárny. Harder proto o digitální výrobě obalů mluví jako o “Krabičkách 4.0”.

Naráží tím na současný trend čtvrté průmyslové revoluce, která přinesla digitalizaci do řady odvětví. Charakteristickým rysem je přitom právě automatizace výroby, kdy triviální lidské činnosti obstarávají stroje. Výsledkem jsou pak mimo jiné velké změny na trhu práce, protože technologické úspory vedou k propouštění na nekvalifikovaných pozicích.

V časech ofsetového tisku bylo často jednodušší produkt vložit do sáčku, než na něj dělat krabičku. Ale digitální tisk to všechno změnil.

×

1. Internetová reklama v Česku má nový rekord

Starší článek

Mobil držíme v ruce pořád

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více