Statický produkt znamená váš konec. Komunikujte se zákazníky, naslouchejte podnětům a uvádějte je do života. A svou službu aktivně užívejte

12. 12. 2016 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lenka Soal: Můj sen? Naprosto „POSfree“ s maximálním dopadem

Udržitelnost mi musí dávat smysl a mít hmatatelný dopad, říká Lenka Soal, která se stará o shopper marketing značky Purina.

Reklama
SDG

Ve 21. století už neexistuje nic jako dokonalý produkt nebo služba. Sociální sítě i platformy sdílené ekonomiky se musí stále přizpůsobovat potřebám uživatelů a inovovat. Jakmile ve svém snažení ustanete, váš produkt začne být statický, a to je cesta k úpadku.

BlaBlaCar, ve Francii vzniklá komunita pro spolujízdu, vstoupil na český trh v lednu 2016 prostřednictvím akvizice lokálního projektu Jízdomat. V době spuštění tuzemských stránek ovšem vyšlo najevo, že česká společnost je konzervativní, změn se bojí a odmítá vystoupit z komfortní zóny známé služby. Z více než 1400 dotazů, které přišly do 24 hodin od spuštění oficiálního webu, totiž vyplynulo, že uživatelé Jízdomatu se těžko srovnávají i s těmi nejdrobnějšími změnami. A že nejvíc jim záleží na budování důvěry a bezpečnosti v komunitě a jednoduchém používání aplikace.

Při její aktualizaci je velmi důležité oddělit relevantní požadavky od ostatních. Jsou stovky funkcí, které by si uživatelé přáli mít, ale jen několik z nich budou skutečně používat a pomohou jim zlepšit uživatelskou zkušenost. Požadavky členů analyzuje member relations team, který jim také pomáhá s jednoduchými úkony, jako jsou problémy při registraci nebo domlouvání spolujízdy. Připomínky a návrhy na vylepšení služby pak posílá do týmu member voice. Ten má vedle e-mailových záznamů k dispozici i výstupy z osobních setkání se členy komunity nebo fokus skupin.

Tým member voice na měsíční bázi vyhodnocuje nejčastější a nejdůležitější požadavky. Výsledky pak porovnává s roadmapou v jednotlivých oblastech a také s budoucími plány a vnějšími trendy. Pokud se služba rozhodne podnětem zabývat, určí si priority podle toho, pro jak velkou skupinu uživatelů bude změna přínosná. Novou funkci otestuje na části členské základny v domovské Francii, načež ji následně zpřístupní i v ostatních zemích.

Potenciální problém nebo naopak příležitost dokážete nejlépe identifikovat, pokud svou službou žijete a dokonale ji znáte. BlaBlaCar vznikl na základě potřeby dostat se z místa A do místa B s nejnižšími náklady a ideálně i co nejrychlejším a nejpříjemnějším způsobem. Já sama jej tedy využívám jako řidič i spolujezdec, protože nejen šetřím čas i náklady, ale tak i nejlépe poznám, kde a jak se můžeme jako firma rozvíjet.

Martina Čmielová, community manager pro ČR, BlaBlaCar

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.