Českému internetu youtubeři nevládnou

12. 12. 2016 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vyhlašování výsledků jedenáctého ročníku „internetového Českého slavíka“, ankety Křišťálová lupa, proběhlo v duchu mafiánské gangsterky. „Přestřelka“ projektů se neobešla bez překvapivých výherců.

I přes dlouhodobý hype a vysokou pozornost věnovanou youtuberům si cenu odnesl pouze jediný z nich, Jirka Král. Ostatní neměli takovou podporu veřejnosti, aby se dostali do finálových nominací. Oceněny byly hlavně seriózní projekty.

Stíraly se přitom hranice mezi internetem jako službou a internetem jako technickým nástrojem nebo komunikačním prostředkem. Obsahové projekty tak trumfla antivirová společnost Avast, za kterou přebíral ceny spoluzakladatel společnosti Pavel Baudiš. Ve svých kancelářích může vystavit hned tři trofeje, všechny od odborné poroty: projekt roku, globální projekt a osobnost roku. Dá se to interpretovat tak, že na českém internetu se v uplynulém roce nenašel lepší projekt než obchodní transakce.

Ministerstvo financí si z ankety odneslo dvě zvláštní ceny, jednu pozitivní a jednu negativní. Jeden z jeho úředníků Benedikt Kotmel byl oceněn za zpřístupňování dat ministerstva na webu.

Zároveň ale resort Andreje Babiše popudil internetovou veřejnost prosazením potenciálně nebezpečné cenzury do hazardního zákona, která dá úředníkům pravomoc vypínat weby, pokud je identifikují jako nelegální hazard. Experti této pasáži vytýkají snadnou zneužitelnost a je vidět, že internetová komunita je na jakékoliv potenciální ohrožení své svobody velmi citlivá. Antikampaň Přichází cenzor se souběžně umístila na sdíleném šestém až osmém místě v kategorii Marketingová inspirace.

Hlídání veřejné správy bylo jedním z nejdůležitějších rysů letošní Křišťálové lupy. V kategorii Veřejně prospěšná služba zvítězil Michal Bláha s aplikací Hlídač smluv, která kontroluje právě státní správu, odkrývá nakládání s veřejnými prostředky a poskytuje tato data veřejnosti.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.