Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Operní festival pro generaci Y

Redakce MAM21. 11. 2016

Festival Smetanova Litomyšl je po Pražském jaru druhým nejstarším hudebním festivalem u nás – do rodiště Bedřicha Smetany se příznivci klasické hudby sjíždějí od roku 1949. Akce má mezinárodní přesah a na jevišti před zdejším renesančním zámkem pravidelně vystupují ty nejzářivější hvězdy světového operního nebe. Letos se pořadatelé rozhodli postavit jednomu z největších klišé, která se ke klasické hudbě vážou, a ukázat, že opera není pro staré.

Omlaďte nám Smetanu

Cílem projektu bylo ukázat, že jeden z největších festivalů klasické hudby u nás dokáže úspěšně vyvážit tradiční a moderní pojetí. Zadání na první pohled připomínalo návštěvu kosmetického salonu: omladit, vyladit vizuální styl a zatraktivnit to nejdůležitější – komunikaci.

“Smetanova Litomyšl si vytkla za jednu ze svých priorit spojit dva zdánlivě nesourodé světy. Klasickou hudbu, která má pověst snobství, věkové zralosti, škrobenosti a nudy, a svět on-linu, se kterým se pojí mládí, zábava, angažovanost, emoce,” vysvětluje prezident festivalu Pavel Kysilka.

Dalším důležitým požadavkem bylo navrhnout strategii, která by tomuto letnímu festivalu umožnila fungovat v nějaké podobě po celý rok. V duchu hesla “omladit Smetanu” se projektu zhostila agentura Better Marketing, která připravila koncept kompletní on-line komunikace.

Instagram se hodí i pro hudbu

Úkol zatraktivnit festival pro mladší publikum si především vyžadoval plný vstup do prostředí sociálních sítí. Výchozím bodem byla pouze existující facebooková stránka. Better Marketing navrhl využití dalších sociálních sítí.

První novou platformou byl Twitter, který sloužil pro zveřejňování aktualit o programu a zajímavostí ze světa hudby. Chybět nesměl Instagram: ideální nástroj pro nejen hudebně, ale i vizuálně atraktivní obsah, který Smetanova Litomyšl, situovaná v nádherném prostředí historického města, nabízí. Pro veškerou komunikaci byla zvolena hravá a odlehčená tonalita, ale jen do takové míry, aby nepobouřila starší generaci fanoušků.

V duchu propojení s mladší cílovou skupinou vznikla microsite www.digitalnismetana.cz, která je vizuálně svěží a interaktivnější než oficiální web festivalu. Účastníci Smetanovy Litomyšle byli na sociálních sítích i prostřednictvím microsite vyzváni, aby se podělili o svůj vlastní, neopakovatelný pohled na festival.

Zároveň vznikla mobilní aplikace, která účastníkům umožnila rychle se zorientovat v programu a pravidelně se dozvídat festivalové novinky a zajímavosti. Kromě muzicírovaní a psaní na sociální sítě se v Litomyšli i soutěžilo. V rámci festivalu proběhlo celkem pět soutěží o předplatné MF Dnes a Lidových novin.

Zároveň byl v tomto ročníku zpestřen program festivalu pro mladší diváky. Konal se pro ně interaktivní koncert #ujizdimNaSmetance. sestavený ze zajímavostí, hádanek, filmové a seriálové klasické hudby s možností zapojit se do dění.

Hudební klasik jako moderní maskot

Tváří festivalu, kterou Better Marketing zvolil jako vizuální prvek kampaní, se nemohl stát nikdo jiný než skladatel Bedřich Smetana. Kreativci pojali jeho postavu moderně: oblékli ji do kresleného fraku a skladatelovu tvář zdobil úsměv od ucha k uchu.

Smetana se objevil ve videospotech, na bannerech a stal se i předmětem soutěže, kterou si účastníci festivalu mohli o víkendu krátit čas mezi představeními. Pořadatelé rozmístili v areálu tři kartonové makety rozverného skladatele. Kdo našel všechny tři, vyfotil se s nimi a snímky zveřejnil na sociálních sítích, získal za odměnu smetanovou zmrzlinu. Tato akce měla úspěch nejen mezi mladším publikem.

Výsledky? Zajímavá čísla a víc emocí

Pouze s malou podporou kampaní na získání fanoušků se na Facebooku podařilo získat o 175 procent více příznivců než v roce 2015, a dosah příspěvků poskočil dokonce o 242 procent. Napomohl tomu rozmanitý obsah, který uživatelé z facebookové stránky festivalu rádi sdíleli. Na příspěvky reagovali fanoušci o 224 procent více než loni. Rozbor sentimentu ve zmínkách o festivalu ukázal, že v roce 2016 si Smetanova Litomyšl vysloužila mnohem víc pozitivních a emotivních reakcí.

Smetanova Litomyšl se jako první z podobně zaměřených festivalů stala skutečným inovátorem v pojetí klasické hudby. “Schopnost společného projektového týmu festivalu a agentury Better Marketing odmítnout klišé spojená s klasikou uvolnila energii silné kreativitě, nad kterou vznikly výborné projekty a iniciativy. Díky nim se posléze myšlenka ‘digitální Smetanky’ stala jedním z pilířů nové strategie festivalu,” chválí spolupráci Pavel Kysilka.

Vstřícné gesto směrem k mladšímu publiku ukázalo, že mileniály zajímají i vážnější formáty, než jsou YouTube videa, a že je lze efektivně oslovit i bez toho, aby byla překročena hranice dobrého vkusu.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

×

1. Změny ve VLM: Hanáková končí, přichází Skřivánek

Starší článek

Super koncept je radost rozpracovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více