Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

PR Summit v roce 2016? Na rozcestí mezi příjemným a vrcholným setkáním

Redakce MAM24. 10. 2016

Zcela bez “hvězdných” zahraničních hostů se letos rozhodly obejít Asociace PR agentur (APRA) a její eventová agentura Blue Events, pořadatelé tradiční konference PR profesionálů PR Summit. Výsledkem bylo enormně příjemné a rychle plynoucí setkání, jež ovšem jako by poněkud postrádalo váhu, kterou jsou jeho účastníci zvyklí mu přisuzovat.

Agentura musí být seniorní partner

Tematický blok Jak vytěžit potenciál PR pro rozvoj formy zahájil člen představenstva APRA Patrik Schober, který se prostřednictvím průzkumu, jejž mezi decisionmakery provedla jeho agentura PRAM Consluting, pokusil prokázat, že spolupráce s PR agenturou může – a měla by – mít přímý dopad na obchodní výsledky firmy. (Víc na toto téma naleznete v jeho sloupku na str. 6.)

Veronika Ryšánková, ředitelka marketingu a komunikace naší největší právnické kanceláře Havel, Holásek & Partners, představila specifika komunikace ve svém odvětví, kde “externí PR agentura má být především seniorní partner, který marketingu dodá přidanou hodnotu”.

Tisková zpráva není mrtvá

Šéf PR slovenského Microsoftu a dlouhodobý šéf komunikace českého zastoupení koncernu Procter & Gamble Juraj Králik pravděpodobně nechtíc prozradil, proč komunikace rychloobrátkových gigantů tak často vázne. Připustil totiž, že v P&G měl na starosti PR pro dvě země – Česko a Slovensko – zcela sám.

Ve své jinak dobře odvedené prezentaci nastínil, k jakým změnám v poslední době v této oblasti došlo, a vyzdvihl výhody toho, když se firma dokáže ve své oblasti profilovat jako expert nebo na svou stranu získá zaměstnance a udělá z nich své “ambasadory”. Zdůraznil také, že “v době informačního přetlaku je méně často více” a že “tisková zpráva rozhodně není a nebude mrtvá”.

Jan Kopecký, manažer interní a marketingové komunikace Siemensu, “české firmy s německým zázemím”, přiblížil specifika komunikace v segmentu B2B, včetně nedávné náborové kampaně.

Víc fanoušků = víc “haterů”

Relativně nová manažerka korporátní komunikace Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková upozornila na výhody, ale i úskalí práce pro značku, která je pro mnohé “love brandem”, o to více však má “haterů”, a proto může být vystavena obrovským komunikačním rizikům.

Připomněla nejen loňskou kontroverzní, ale úspěšnou kampaň pro Gambrinus, kdy se tato často kritizovaná značka skryla za fiktivní minipivovar Patron, ale i aktuální projekt Strážci výčepu. A potvrdila, jak velmi efektivní je, když se proti “haterům” podaří aktivovat vlastní zaměstnance.

Ale ještě před odpoledním rozdělením konference na dvě části si ji pro sebe doslova “ukradl” extrovertní šéf zlínské digitální agentury PRIA Jan Podzimek, který na jednu stranu prakticky ignoroval přiřazené téma – včetně toho, že vystoupení prezentujících by neměla být příliš sebepropagační – a na druhou stranu si díky svému “stand-upu” získal patrně největší sympatie a aplaus přítomných odborníků.

V odpolední diskusi pak ředitel komunikace Aholdu Jiří Mareček připomněl, že úspěšnou komunikaci tvoří nejen storytelling a kreativita, ale i důraz na strategii, zatímco tisková mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová poněkud překvapila, když trvala na tom, že píšícím novinářům hodlá i nadále zasílat “videozprávy”, i když je nechtějí využívat.

“Ano, bylo to zábavné. Ale PR Summit byl koncipován jako setkání špiček PR branže. Ne jako úvod do ní. Myslím, že do budoucna bychom se měli zamyslet nad tím, jaký ho tedy chceme mít,” zhodnotil letošní setkání šéf největší PR agentury AMI Communications Milan Hejl.

Letošní PR Summit se konal v malém sále pražského Žofína.
Foto: Blue Events

×

2. Magda už má karavan, Zonky novou kampaň

Starší článek

Slovenská T-Systems pronikla s guerillou do konkurenčních českých firem

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více