Kniha týdne: The Beginner’s Guide to SEO

3. 10. 2016 00:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Optimalizace pro vyhledávače není disciplína, kterou by se měl markéter zabývat pouze v rámci výkonnostní kampaně. Bavíme se o tématu, které by měli mít v dnešním digitálním prostředí „zmáknuté“ všichni zdatní marketingoví specialisté. Pokud cítíte, že si potřebujete osvěžit paměť, nebo jste s poznáváním ani nezačali, je tato volně stažitelná kniha od analytických expertů z americké společnosti Moz možná právě pro vás.

Publikace na pár desítkách stránek vysvětluje základy toho, jak vlastně internetové vyhledávače fungují, jak co nejlépe pracovat s klíčovými slovy nebo vytvořit co nejlepší URL adresu. Moz vytváří primárně software, a ne knížky, což se může projevit o něco menší přehledností a o něco větší odborností, než je uživatel běžně zvyklý. Oba nedostatky ale poměrně dobře vyvažují praktické příklady, které knížka obsahuje.

Z nich se dozvíte třeba to, že nemá smysl zkoušet do svých stránek dostat každé klíčové slovo, které slovník nabízí. Tuhle taktiku už dokážou vyhledávače prohlédnout. Místo toho má větší smysl soustředit se na několik takových výrazů, které mají pro vaše stránky největší smysl. Kniha je dokonce natolik návodná, že udává přesný plán míst v textu a na stránce, kde je nejlepší klíčová slova použít tak, aby z tisíce podobných materiálů vybraly Google či Bing za relevantní právě ten váš výraz.

Důležitý poznatek je rovněž ten, že populární a obecná slova jsou skvělá věc, ale mohou se vám vymstít. Klíčové slovo „boty“ sice jistě přinese tisíce vyhledávání měsíčně, podle Mozu je ale velká šance, že u tak obecného termínu se zákazník ještě jenom rozhlíží. Zájem o koupi už mohou naznačovat konkrétnější slova, jako například „běžecké boty Nike“. Zkrátka, mluvit s vyhledávači je tak trochu věda, Moz ji ale dělá zvládnutelnou i pro „nevědce“.

Jedním z nejdůležitějších prvků k budování on-line marketingové strategie v rámci SEO je empatie vůči vašemu publiku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení