Budoucnost reklamy je v nativních formátech. Na internetu i v televizi

22. 8. 2016 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Není to jen internetová reklama, co má u diváků či návštěvníků postupně se zhoršující postavení. U internetové reklamy se už někdy od loňského roku hovoří o tom, že jedním z dobrých řešení odmítání reklamy, ale i bannerové slepoty a dalších negativ je přejít na reklamu označovanou jako native advertising. Reklamu chovající se a vypadající přirozeně. V internetové podobě je to taková, která je přizpůsobena obsahu, nebo ještě lépe, kde je obsah přizpůsoben reklamě. Týká se předmětu reklamy a reklama je i jeho součástí. Výhoda je hlavně v účinnosti, v možnosti dosáhnout podstatně vyšší míry konverze, zapojení diváka či čtenáře. Nevýhoda je v pracnosti i v tom, že zákony stále vyžadují a správně vyžadovat budou, aby byla reklama označena. Aby divák či návštěvník nebyl podváděn a věděl, že jde o reklamu. Televizní reklama má podobné obtíže jako ta internetová. Je příliš častá, příliš hlasitá, moc dlouhá, obtěžuje, diváci opouštějí pohodlí křesla, hledají ledničku či toaletu.

Pokud by mohli, reklamu by přeskakovali. Málokdy je přitom televizní reklama nativní, přirozená, byť přesně tenhle druh reklamy v televizi najdeme už dlouho a bývá úspěšný. Musí ale jít o pořady konkrétně se týkající určitých činností – vaření, hobby, zahrádkářství. Chce-li reklama pokročit do dalších desetiletí se stejnou či lepší efektivitou, bude nakonec televizní reklama také více a více nativní. Napomohou tomu nakonec stejné technologie jako ty, které známe z internetu. Ale i proměna televizí z kanálů vysílajících z jednoho místa všem na vysílání streamované a přizpůsobené konkrétním divákům. Připravte se na to, že pro televizní stanice nakonec budou zkušenosti z internetové inzerce velmi užitečné. Televizní trh nakonec čeká dost zásadní revoluce, obsahová i technologická. Dnešní programový model do pár let začne být nezajímavý, a pokud se televizní stanice nezmění, čeká je vymírání.

Daniel Dočekal, chief digital officer, Rubikon PR

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.