Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenská vydavatelství budují vlastní kreativní oddělení. Klientům totiž chybí specialisté

Redakce MAM13. 6. 2016

“Když se někdo nazve copywriterem, ještě to neznamená, že dokáže napsat text, který by mohl vyjít ve velkých médiích,” popisuje manažer nativní inzerce ve slovenském vydavatelství Petit Press Peter Nagy svou zkušenost. Podle něj inzertním klientům často chybí zaměstnanci, kteří dobře ovládají stylistiku, umí strukturovat text nebo dokážou napsat poutavý příběh – všechno vlastnosti nezbytné k tomu, aby dokázali vytvořit nativní inzerci, která by byla kvalitativně na stejné úrovni jako zbytek média, v němž je prezentována. Situaci se Petit Press, vydavatel nejčtenějšího slovenského deníku SME, rozhodl vyřešit o něco rázněji než pouhým zadáním přepsat text – založil vlastní kreativní oddělení SME Creative.

Pojď na pivo a reklamu

Petit Press rozhodně není první vydavatelství s podobným nápadem. Deník New York Times má už pár let oddělení T Brand Studio ověnčené několika odbornými cenami. To vytvořilo například zábavný geografický test propojený s Google Mapami pro aerolinky Emirates nebo interaktivní text plný videí a infografik ukazujících, jak příroda inspiruje moderní technologie, pro společnost General Electric.

Výsledky pár měsíců starého oddělení SME Creative jsou pochopitelně skromnější. Jedním z nich je speciální rubrika Poď na pivo na podstránce webu SME Reštaurácie. Sponzoruje ji pivovar Pilsner Urquell a přináší recenze pivních restaurací a hospod napříč Slovenskem. Texty jsou vespod označené jako partnerský projekt, celkově jsou však psané reportážním stylem, který se výrazně liší od tradiční podoby PR zpráv. Soudě podle několika desítek sdílení na sociálních sítích čtenářům imponuje.

Konkurenční výhoda

Kromě Nagye pracuje v oddělení ještě jedna redaktorka. Oba dál spolupracují s novináři a copywritery na volné noze. Jelikož ale jde o komerční obsah, zapovězeno je využívaní běžných redaktorů vydavatelství.

Kreativní oddělení je i součástí nově vytvořené sekce RAS Media Impact v dalším slovenském vydavatelství Ringier Axel Springer Slovakia. Vzniklo z původního obchodního oddělení, které se transformovalo po vzoru ostatních vydavatelství skupiny Ringier. “Posílení obchodního oddělení o kreativní tým přinese další konkurenční výhodu,” zmínil pro slovenský portál Mediálne generální ředitel vydavatelství Milan Dubec další a možná nejdůležitější důvod, pro který je reklamní kreativa pro vydavatelství zajímavá.

×

1. Prima údajně vytvářela nátlak na své redaktory

Starší článek

Televize / květen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Youtube.com | Fevoluce

VIDEO: „Na jihu to mám v Malíku“. Čtvrtníček opět paroduje fotbalové …

Iniciativa Fotbalová evoluce postavila povedenou kampaň na legendární hře „Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit?“ vycházející z osobitého stylu…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Lions Live kreativcům poradí, jak uspět v roce 2021

Pořadatelé festivalu Cannes Lions spouští další týdenní sérii přednášek, případových studií i představování nástrojů, které se budou hodit pro…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Jan Kaláb: Kdybych začal někomu dělat reklamu, asi bych tím ztratil

Český umělec věnující se street artu a graffiti se po reliéfních obrazech chystá do budoucna více zaměřit na sochy. „Už se dva roky…
25. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více