Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nejde o to, co jste řekli, ale jak!

Redakce MAM20. 6. 2016

Zkuste si odpovědět na následující dvě otázky:

1) Chtěl/a byste vyhrát v loterii?

2) Šel/Šla byste na tříhodinovou operu, kdyby vás o to partner/ka požádal/a?

Asi by byly vaše odpovědi stejné. Velmi pravděpodobně by se ale lišila rychlost vašich odpovědí a míra vašeho přesvědčení. Jak lze tento fakt postihnout a využít ve výzkumu? Klíčem je nezaznamenávat pouze explicitní odpovědi – např. 1) Ano, 2) Ano, ale obohatit data také o dobu, kterou respondent pro svou odpověď potřeboval. Na základě výstupu: “1) Ano s reakční dobou 1,5 sekundy a 2) Ano s reakční dobou 3 sekundy” je jasné, že respondent souhlasí v obou případech, ale mnohem raději by si vyzvedl výhru v loterii, než by doprovázel svou partnerku do opery.

“Měření reakční doby je skvělý nástroj, díky kterému zjistíme, do jaké míry lidé svým odpovědím věří, ať již vědomě nebo podvědomě. U lidí, kteří jsou o své odpovědi méně přesvědčeni, existuje vyšší pravděpodobnost, že by svoji odpověď mohli změnit. To může hrát zásadní roli u předvolebních průzkumů, testování důvěryhodnosti značky, líbivosti obalu nebo reklamy apod.,” uvádí Anna Průchová, associate director, Ipsos Marketing. Nestálo by vám tedy za to, změřit si u vašeho dalšího výzkumu také reakční dobu? (Správná odpověď je Ano s reakční dobou 1 pikosekunda.)

Kontakt: [email protected]. Víc informací na www.ipsos.cz.

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více