Kniha týdne: Ekonomix – Jak funguje (a nefunguje) ekonomika

20. 6. 2016 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ačkoliv je Marketing & Media do jisté míry byznysový titul, doporučovat čtenářům na letní dovolenou vysloveně ekonomické čtení by byla zbytečná krutost. Pokud se přesto chcete během oddychu něco naučit, ale Pickettyho Kapitál zabírá čtvrtinu batohu a Sedláčka už máte dávno přečteného, je zde ještě jedna možnost. Před dvěma lety vydalo nakladatelství Paseka knihu Ekonomix, která sice dílům Tomáše Sedláčka nemůže konkurovat co do hloubky myšlenek, zdatně se ale drží co do zábavnosti čtení. Jde totiž o víceméně tradičního průvodce světem ekonomiky v netradičním podání – komiksu.

Kniha v osmi kapitolách prochází jednotlivá období ekonomického vývoje, vysvětluje změny ve společnosti a hospodářství a představuje základní ekonomické teorie a jejich autory. Díky tomu je užitečnější spíš pro čtenáře, kteří se ekonomikou a její historií nikdy nezabývali nad rámec svých denních starostí nebo pracovních povinností, než pro absolventy ekonomických oborů, kteří vývoj i osobnosti znají z přednášek. Těm však může pobavení poskytnout hravé komiksové zpracování, které vyzývá k zvědavosti, jak se s další stránkou autor Michael Goodwin a ilustrátor Dan E. Burr poperou. Samotní autoři jsou si svého „hloubkového limitu“ vědomi, otevřeně ho přiznávají a konec knihy doplňují o seznam dalšího doporučeného čtení.

Ve výsledku je ale doporučením dalšího čtení celá kniha. Šířka tématu a důraz na lehké a zábavné zpracování totiž opravdu neumožňují hlubší výklad některých témat, nebo je kvůli stručnosti jenom naznačí. Ekonomix dá čtenáři hlavně základ, pomocí kterého si může ujasnit, co už ví a o čem by se chtěl dozvědět víc. V příjemné formě tak může obohatit letní dovolenou a připravit se na podzimní konference, kde se spousta rozhovorů stejně stočí na ekonomiku. A to bude ta správná chvíle vytáhnout své znalosti o komiksech a krizi.

O ekonomice toho někdo ví moc, jiný jen trochu, ale nikdo jí nerozumí úplně a každý jí může porozumět o něco víc.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.