Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kniha týdne: Ekonomix – Jak funguje (a nefunguje) ekonomika

Redakce MAM20. 6. 2016

Ačkoliv je Marketing & Media do jisté míry byznysový titul, doporučovat čtenářům na letní dovolenou vysloveně ekonomické čtení by byla zbytečná krutost. Pokud se přesto chcete během oddychu něco naučit, ale Pickettyho Kapitál zabírá čtvrtinu batohu a Sedláčka už máte dávno přečteného, je zde ještě jedna možnost. Před dvěma lety vydalo nakladatelství Paseka knihu Ekonomix, která sice dílům Tomáše Sedláčka nemůže konkurovat co do hloubky myšlenek, zdatně se ale drží co do zábavnosti čtení. Jde totiž o víceméně tradičního průvodce světem ekonomiky v netradičním podání – komiksu.

Kniha v osmi kapitolách prochází jednotlivá období ekonomického vývoje, vysvětluje změny ve společnosti a hospodářství a představuje základní ekonomické teorie a jejich autory. Díky tomu je užitečnější spíš pro čtenáře, kteří se ekonomikou a její historií nikdy nezabývali nad rámec svých denních starostí nebo pracovních povinností, než pro absolventy ekonomických oborů, kteří vývoj i osobnosti znají z přednášek. Těm však může pobavení poskytnout hravé komiksové zpracování, které vyzývá k zvědavosti, jak se s další stránkou autor Michael Goodwin a ilustrátor Dan E. Burr poperou. Samotní autoři jsou si svého “hloubkového limitu” vědomi, otevřeně ho přiznávají a konec knihy doplňují o seznam dalšího doporučeného čtení.

Ve výsledku je ale doporučením dalšího čtení celá kniha. Šířka tématu a důraz na lehké a zábavné zpracování totiž opravdu neumožňují hlubší výklad některých témat, nebo je kvůli stručnosti jenom naznačí. Ekonomix dá čtenáři hlavně základ, pomocí kterého si může ujasnit, co už ví a o čem by se chtěl dozvědět víc. V příjemné formě tak může obohatit letní dovolenou a připravit se na podzimní konference, kde se spousta rozhovorů stejně stočí na ekonomiku. A to bude ta správná chvíle vytáhnout své znalosti o komiksech a krizi.

O ekonomice toho někdo ví moc, jiný jen trochu, ale nikdo jí nerozumí úplně a každý jí může porozumět o něco víc.

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Tomáš Nosil

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více