Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Redakce MAM13. 6. 2016

Byla to velká sláva, když české KFC zkušebně spustilo rozvoz svých jídel v Praze. Navíc se zdůrazněním, že jde o dovážku zdarma. Po službě byl asi “hlad”: zpráva se rychle dostala mezi nejčtenější články na webu našeho časopisu. Stejně rychle se ale ukázalo, že je to mistrovství republiky ve věšení bulíků na nos, a to je věc, kterou Češi z duše nesnášejí.

Vyšlo totiž najevo, že rozvoz zdarma není, protože jeho náklady jsou započítané do cen jídel, které jsou výrazně vyšší než při osobní návštěvě restaurace. Při objednávce několika jídel najednou se “rozvoz zdarma” slušně prodražil, protože byl započítaný jako přirážka v ceně každé jednotlivé položky, ne jako jeden poplatek za celou objednávku.

KFC se pak s vážnou tváří snažilo tvrdit, že důvodem vyšší ceny jídla je “komplex dílčích kroků” nutných k udržení jeho kvality a teploty během distribuce. Kapitulovalo až po několika dnech, kdy ze stránek smazalo tvrzení o rozvozu zdarma a nakonec ohlásilo, že bude ke standardním cenám jídel připočítávat částku za rozvoz.

Z krizového PR se stal vítaný zdroj škodolibých legrácek, k nimž šroubovaný korporátní jazyk přímo vybízel. Navíc správce sociálních sítí univerzálně kopíroval stejnou reakci pod různé dotazy. S vtipy se KFC nedokázalo vypořádat už vůbec. Značka byla přes víkend pro smích a nakonec se zahalila do úplného mlčení.

Nabízí se přitom srovnání, jak se s komunikačním problémem vyrovnal hlavní konkurent KFC, společnost McDonald’s. Když na web uniklo její náborové video, ve kterém nová zaměstnankyně Katka zapomněla při přípravě hamburgeru na okurku, otočila firma celou situaci ve vtip a marketingovou příležitost. Když zákazníci přišli do provozovny a řekli heslo “Okurka”, dostali slevu.

KFC mohlo na rovinu přiznat, že udělalo botu, změnit koncept a využít vznikající vtipy. Místo toho ho přesila na sociálních sítích lehce položila na krovky. Navíc se zákazníci začali ptát, jestli by se inzerováním de facto zpoplatněného rozvozu jako “zdarma” neměla zabývat obchodní inspekce. Snad příště v AmRestu nezapomenou na okurku a budou svá vyjádření pečlivěji promýšlet.

Filip Rožánek
šéfredaktor

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

×

1. Prima údajně vytvářela nátlak na své redaktory

Starší článek

Televize / květen 2016

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Czech Photo

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více