Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Fruitisimo tvrdí o své vodě, že léčí hrtan i štítnou žlázu. Inspekcím už přišly první stížnosti

Redakce MAM20. 6. 2016

Síť ovocných barů Fruitisimo začala s prodejem vlastní balené vody stáčené v jižních Čechách. Od ostatních výrobců, kteří zdůrazňují kvalitu vody nebo různé příchutě, se liší tím, že své vodě rovnou přisuzuje léčebné účinky a tvrdí, že podporuje logické myšlení.

“Voda během stáčení protéká přes krystaly drahých kamenů ametystu a křišťálu, čímž se do vody přenášejí pozitivní vlastnosti, které jsou těmto polodrahokamům přisuzovány,” tvrdí marketing Fruitisima.

Krystaly, které obohacují vodu?

Konkrétně pak výrobce v marketingových materiálech doporučuje pít vodu stáčenou přes ametyst, protože “se hodí také k léčbě hrtanu, mandlí a celkové podpoře imunitního systému”. Křišťál pro změnu podle Fruitisima “pozitivně působí při všech zdravotních potížích”, výslovně pak uvádí problémy se štítnou žlázou, srdcem, zažívacím ústrojím či bolesti hlavy.

Přisuzování zdravotních účinků potravinám ale podléhá evropské i národní regulaci reklamy. Předpisy Evropské unie zakazují potravinám připisovat účinky a vlastnosti, které potravina nemá. Zákon na ochranu spotřebitele také výrobcům zakazuje “nepravdivě prohlašovat, že výrobek nebo služba může vyléčit nemoc, zdravotní poruchu nebo postižení”.

Složení výrobku podle etikety neobsahuje nic jiného než neperlivou pitnou vodu. Redakce MAM se proto na společnost Fruitisimo obrátila s dotazem na studie, které léčebné účinky jejích balených vod dokládají.

Firma ve své reakci připustila, že takovou studii nemá. “Neexistuje vědecká studie, která by léčivé účinky drahých kamenů jednoznačně potvrzovala,” uvedla marketingová manažerka Veronika Horská. Podle ní ale existují studie, v nichž účastníci potvrzují “pozitivní efekt” kamenů. “Náš výrobek však nechceme řadit mezi (alternativní) medikamenty,” podotkla Horská.

Podle informací MAM už přišly první podněty nespokojených zákazníků potravinářské inspekci a České obchodní inspekci. “Provozovatel by měl pravděpodobně doložit, na základě čeho tvrdí, že kameny vodu harmonizují, v čem je jiná než ostatní vody,” uvedl Radoslav Pospíchal z potravinářské inspekce.

×

KFC poznalo cenu rozvozu zdarma

Starší článek

Preference českých výrobků roste s věkem

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Ikonická fialová kráva má narozeniny, Milka slaví v kampani 120 let

U příležitosti jubilea si značka připomíná důležité momenty své historie. V rámci kampaně k výročí mají spotřebitelé možnost soutěžit o finanční výhry.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více