I značky mohou „slavit“ MDŽ. Ale měly by to dělat každý den v roce

7. 3. 2016 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V úterý je Mezinárodní den žen. Značky po celém světě to slaví s ženami formou různých promo akcí a eventů. Obhajováním práv žen se mohou prezentovat jako společensky uvědomělé a zároveň samozřejmě podporovat zvýšení prodeje.

Jistě, v průběhu posledních let se feminismus stal součástí vyspělého obchodního světa. Každý rok se 8. března v oblasti ženských otázek angažuje víc značek a korporací. Ale často jen podle svých vlastních potřeb, které jsou ve většině případů pouze finančně orientované, protože ženy jsou velmi silnou kupní sílou. Než však naskočí na tuto „ženskou“ vlnu, měly by si uvědomit závazek. Je nutné se angažovat nejen tento den, ale celý rok.

Platformy jako MDŽ mohou zlepšit image značky, avšak pouze v případě, že podnikne smysluplné kroky podporující svá prohlášení. Značku je třeba budovat organicky a propojení s „vyšším smyslem“ je třeba nastavit přirozeně, integrovaně a především dlouhodobě.

To se podařilo třeba Coca-Cole s globální iniciativou na podporu podnikání žen 5by20. Může se to ale i zvrhnout, jako se to stalo v Jižní Africe značce Bic, která získala za svou kampaň „Look like a girl, Act like a lady, Think like a man, Work like a boss“ publicitu zejména v podobě krizového PR, když musela pořád dokola vysvětlovat myšlenku za špatně zvolenými slovy.

Osobně jsem nikdy neměla pocit, že jsem ve své pozici jakkoliv diskriminována, ale uvědomuji si, že pro ženu je těžší dosáhnout nejvyšších met. Nacházet rovnováhu mezi pracovním vypětím, domácí rolí a mateřstvím je složité a přiznávám, občas je to boj.

I v tomto případě platí, že pokud chce člověk něco změnit, musí začít sám u sebe. Oslavujme tedy své úspěchy a podporujme rozvoj a úspěchy jiných žen. Hledejme mezi sebou inspiraci, respekt, budujme si vlastní síť mentorek. Musíme o sobě dávat vědět, přispívat v oblasti silného leadershipu. A tak inspirovat nové generace žen v našem odvětví. A to vše s aktivní a neutuchající podporou mužů.

Iva Welker, regional account director, Geometry Global

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.