Českému trhu s licencí pro Star Wars vládnou Lego a Albatros. Pro Disney je sága zlatý důl

21. 3. 2016 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedle významného filmového publika mají ale Američané ještě jedno neméně cenné: dětské publikum s potenciálem generovat podstatnou část zisků z merchandisingu a prodeje licenčních práv pro Star Wars. Z obchodního hlediska tak pro společnost Disney nebyla ani tak klíčová prosincová premiéra epizody Síla se probouzí, jako spíše říjnový Force Friday, termín oficiálního zahájení promoaktivit a prodeje zboží s licencí k dalšímu příběhu o boji Jediů s Impériem. S premiérou a obecně „značkou“ Star Wars spojily své jméno korporace Procter & Gamble (Covergirl, Max Factor), Duracell, Toys R Us, automobilka FCA US, General Mills, HP, Subway a Verizon, přičemž některé z obrandovaných výrobků jako odlakovač na nehty s Darth Waderem či speciální edice Dark side laptopů od HP lze již považovat za lehce bizarní. Na britském trhu slavil úspěch věrnostní program operátora O2 s tematikou Star Wars.

Impérium Albatros

Na českém trhu vládl o loňských Vánocích v kategorii hraček bestseller Star Wars Lego. Společnost LEGO Group získala poprvé práva pro využití Star WarsTM v roce 1999. Sortiment dětského oblečení, doplňků a školních potřeb s motivy Star Wars doplnil na konci roku i dosud atypický licencovaný výrobek: rolety na okna Galactic Night Collection společnosti Velux se čtyřmi motivy. Podle sdělení společnosti je zájem o kolekci ze strany dětí i dospělých.

Na pultech knihkupectví se o příběhy Star Wars dosud dělily Albatros Media a Egmont. „Knihy s tematikou Star Wars jsme začali v podstatě vydávat až s premiérou filmu Star Wars: Síla se probouzí, ke zhodnocení vývoje trendu prodejů proto nemáme dostatek podkladů. Faktem ovšem je, že se prodávají skvěle, obrovský zájem z řad fanoušků je např. o obsáhlou encyklopedii,Star Wars: Absolutně všechno, co potřebujete vědět‘ od našeho nakladatelství CPress,“ říká obchodní a marketingový ředitel Albatros Media Josef Žák. Své bestsellery teď nakladatelský dům může rozšířit o dalších 33 titulů s tematikou Star Wars od dánské skupiny Egmont. Ta totiž v minulém týdnu svou knižní divizi Albatrosu prodala. Zájem o licencovanou dětskou literaturu potvrdila HN i síť kamenných prodejen knihkupectví Kosmas.

 

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.