Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nové technologie umožňují přiživit se na televizních spotech konkurence

Redakce MAM5. 10. 20159. 7. 2019

Zacílení digitální reklamy je dnes doslova věda. Nasazovat reklamu na internetu třeba podle počasí, výsledků fotbalového zápasu nebo toho, jaký program zrovna běží v televizi, už dnes není žádné sci-fi.

Na technologii TVTY, která právě nasazování reklam podle vývoje off-line světa umožňuje, měla do jara exkluzivitu mediální agentura OMD a nyní ji testují i ostatní agentury. Nabízet plavky, když svítí sluníčko, a pláštěnky, když prší, sice může dávat smysl, ale objem takovýchto produktových reklam je vyloženě zanedbatelný.

Pro většinu brandových kampaní je proto klíčové napojení na televizní spoty. Sledování hned několika obrazovek najednou je dnes už naprosto běžné. Značky tak chtějí diváka zachytit i na internetu. Existují přitom dva základní přístupy. Oslovit uživatele u vlastní televizní reklamy a koncentrovat jeho pozornost na další platformě, nebo naopak nasadit digitální reklamu u televizních spotů konkurence.

„Někdy z toho vycházely opravdové paradoxy. Například digitální kampaň ČSOB měla vyšší proklikovost při konkurenčních reklamách než při těch vlastních,“ prozrazuje ředitel výkonnostní reklamy agentury Red Media, Jan Běhounek.

Vyplatí se speciální kreativa

Služba ale samozřejmě není zadarmo. Pro search se jedná o poplatek okolo 10 procent z ceny. U displej reklamy už ale jde o nezanedbatelných 10 Kč za tisíc zobrazení. Někteří klienti proto zkoušeli v TVTY využít pro zobrazování výrazně nákladnější videoreklamy, kde se cena fixního poplatku ztratí. „To mi ale nedává moc smysl. Kdo se kouká na televizi a přitom ještě sleduje YouTube?“ ptá se řečnicky Běhounek.

TVTY podle prvních zkušeností přináší opravdu výrazně větší proklikovost digitální reklamy, ale tomu odpovídá i cena. „S využitím této technologie se musí počítat od začátku. Nemá smysl na diváka valit to samé sdělení několika kanály. Je potřeba mít připravené speciální kreativy, které obohatí příběh z televize a uživatele vtáhnou do děje. Například kampaň Jägermeisteru Nehejtuj. Fandi jako meister! k mistrovství světa k hokeji měla ke každému zápasu speciální sdělení. „Tam by TVTY fungovalo přímo perfektně, ale ještě nebylo k dispozici,“ lituje Běhounek.

 

Někdy z toho vycházely opravdové paradoxy. Například digitální kampaň ČSOB měla vyšší proklikovost při konkurenčních televizních reklamách než při těch vlastních. Jan Běhounek, Red Media

„Agentury i brandy se s technologií TVTY teprve učí pracovat. Ideální je připravit několik verzí digitální kreativy, která obohatí televizní sdělení,“ říká Jan Běhounek.

Zavřít reklamu

Kdo by nechtěl být Konečně doma?

Starší článek

Je to jako americký sen, hodnotí Petra Průšová svou kariéru v Millward Brown

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Publicis Groupe

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.