Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nedělejme z reklamy zbytečně velkou vědu, na většinu problémů postačí selský rozum a osvědčené staré postupy

Redakce MAM5. 10. 20159. 7. 2019

Dnešní doba je stále rychlejší. Nejen pro spotřebitele, ale i pro marketéry. Digitální média rapidně narůstají, megadata se stávají kouzelným zaklínadlem současnosti, automatizace tvoří nedílnou část marketingových procesů. Informace se na nás valí ze všech stran.

Jak na tyto změny reaguje běžný český marketér?

Přibližně tak od roku 2008 postupně dochází k „přeformátování“ klasického funkčního modelu – vztahu mezi klientem a síťovou reklamní agenturou. Zadavatelé začali více tlačit na marketingové rozpočty a vytvářet nová pracovní místa pro tzv. specialisty marketéry. Ti dostali za úkol sami sestavovat kampaně i jejich rozpočty, a přímým poptáváním dodavatelů tak svému zaměstnavateli ušetřit nezbytné prostředky. Postupem doby se zdá, že požadavky na marketéry neustále narůstají a mnozí zadavatelé se pak v kaleidoskopu marketingových zkratek, odborných termínů a metrik ztrácejí.

Vzniklé nepřehledné situace využívají ostřílení marketingoví kozáci. Ti klientům za nemalé rozpočty lehce podsunou důležitost složitého řešení, ve kterém ale po rozklíčování nezůstane nic, co by selský rozum nezvládl vysvětlit nebo pochopit. Pojmy a zkratky jako KPI, SEO, PPC, RTB, lead, imprese mohou znít téměř tajemně. Přitom stačí mít pro své rozhodování kvalitní statistický základ, měřit to, co využiji, a samozřejmě mít znalost základních marketingových principů, které proti selskému rozumu jdou opravdu jen výjimečně.

Staří reklamní psi se novinek neobávají

Například využívání běžně dostupných a bezplatných analytických nástrojů, jako je Google Analytics v kombinaci s Excelem (a také pravidelné sledování trhu a trendů), udělá většině marketérů obrovskou službu a už i jen to samo o sobě poslouží jako dostatečná informační platforma pro další rozhodování.

Nebojme se toho, co se na nás řítí. Nedělejme z reklamy vědu. Staré dobré marketingové principy fungují dál a některé i bázeň budící novinky není zas tak složité se rychle naučit.

Miroslav Mencl, jednatel a výkonný ředitel agentury Absolook

Zavřít reklamu

Kdo by nechtěl být Konečně doma?

Starší článek

Je to jako americký sen, hodnotí Petra Průšová svou kariéru v Millward Brown

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Publicis Groupe

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.