Vznikají agenturní start-upy

3. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Pojem start-up se v digitální sféře objevuje často. Co chvíli se objeví projekt, který je označen za nadějnou začínající firmu, která má dobrou budoucnost. Je jasné, že právě technologie a digitální prostředí umožňují firmám snadněji přicházet s novými nápady a dát o sobě snadno vědět. Chce to jen kvalitní marketing a výkonnost. Start-upem byly kdysi i dnes známé digitální agentury. V současné době už si na trhu udělaly místo, vymezily si oblast podnikání, částečně si rozdělily klienty. A chtějí podnikat dál.

Podle Radovana Jelena z agentury FG Forrest je digitální prostředí pro nové nápady a projekty vhodné. „Vše je rychlé a na první laický pohled může vše vypadat jako velmi snadno realizovatelné. Zavedené internetové agentury občas udělají svůj start-up. Příležitostí a zkušeností mají dostatek. Proto zpravidla uspějí,“ tvrdí.

Zakládají vlastní projekty

Idea dalšího rozvoje vychází většinou z řešení problémů, které se musí interně v agentuře řešit. Tak vznikl například projekt Postheads Lukáše Kořínka z agentury Bubble. A řešení problému stálo i za myšlenkou Socifi z dílny Positive Zero. „Každý z nás řešil problém nízké dostupnosti bezplatných Wi-Fi sítí. Proto jsme se rozhodli integrovat nejnovější technologie včetně social discovery do cloudově řízených Wi-Fi hotspotů. Tento nástroj by měl generovat profit pro provozovatele a službu pro uživatele,“ popisuje nový agenturní projekt Zdeněk Hornych.

Rozdílné důvody k rozšíření služeb a podnikání nezmiňují ani v agentuře 2Fresh. „Impulsem pro vznik prvního vlastního projektu byl problém, na který jsme nenašli vhodný nástroj. Svou roli sehrála i frustrace, že nemáme možnost plně využít náš potenciál na klientských projektech. Tak vznikl Costlocker, nástroj na měření efektivity práce a ziskovosti projektů. Aktuálně připravujeme jeho komerční verzi, protože věříme, že stejný problém jistě řeší i jiné agentury,“ vysvětluje Kamil Skramuský. Všechny vlastní projekty agentura realizuje pod hlavičkou 2Freshideas.

Start-up, a co je dál

Důvodů, proč se do dalších projektů digitální agentury pouští samy, bez investice od klienta, je několik. „Mnohdy jsou dobré nápady zastíněny a zpomaleny několikastupňovým managementem, což je u velkých klientů běžné. Realizace v menším týmu je efektivnější a pružněji reaguje na vnější podněty,“ myslí si Zdeněk Hornych z Positive Zero.

Podle Radovana Jelena z FG Forrest bychom ale neměli zapomínat na trochu skepticismu. „Start-upy jsou dnes a denně ohlašovány prostřednictvím on-line i tištěných médií. Mnoho pozornosti a pak nic. A to považuji za nedokončený proces. Nepamatuji se, kdy jsem se naposledy dočetl o úspěšně dotaženém nápadu, který byl označen za start-up. Pak všichni můžeme pouze spekulovat o procentu úspěšnosti a životaschopnosti.“


Digitální agentury zakládají vlastní projekty. Vycházejí z řešení interních problémů, ale nebojí se komerčního modelu.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení