Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Trendy affiliate marketingu? SoLoMo

Redakce MAM2. 4. 2012

Zájem o affiliate marketing, kampaně založené na provizích za přivedení návštěvníka či konverzi, celosvětově roste. Podle odhadů společnosti Forrester dosáhne do roku 2014 globální affiliate trh obratu 4 miliard dolarů. I v Česku je affiliate marketing na vzestupu, přestože jsme oproti globálnímu trhu stále v plenkách. Zatímco v ČR teprve poznáváme možnosti geo cílených e-mailingů, Západ více přemýšlí o alternativních cestách, jak k uživateli dostat měřicí kód s co nejlepším cílením.

Mobilní trh a možnosti geo cílení

Mobilní trh zažívá globálně boom a je pravděpodobné, že se do tří let zdvojnásobí. Právě zde se otvírá nová velká příležitost pro affiliate marketing. Výrazně totiž roste počet uživatelů, které lze s jeho pomocí zasáhnout ve správné fázi nákupního cyklu. Google uvádí, že 79 % majitelů smartphonů svůj přístroj použilo jako pomocníka při nakupování a 74 % s jeho pomocí dokončilo alespoň jeden nákup.

Mobilní trh jsou dnes ovšem také tablety, čtečky knih a další zařízení. A díky tomu se setkáváme, zatím hlavně v zahraničí, i s novými metodami odměn affiliate partnerům. Mezi ně patří zejména pay-per-call s odměnou za zavolání (ne vše lze pohodlně koupit skrze mobilní zařízení, ale lze jednodušeji volat) nebo například pay-per-install, odměna za instalaci aplikace.

Navíc se otevírá možnost lokálního zacílení reklam podle aktuální polohy uživatele. Reálná tak začíná být možnost zobrazovat banner, který umožní uživateli jedním klikem zavolat na nejbližší pobočku v okolí, kde si objedná nebo nakoupí zboží.

Sociální sítě a precizní cílení

Využití affiliate marketingu také podpořil rozmach sociálních sítí a komunitních webů. Díky informacím, které o svých uživatelích jejich provozovatelé mají, je možné mnohem přesněji cílit reklamy. A často jsou to právě reklamy některé z affiliate sítí. Pro představu: zákazník používá váš výrobek, s nímž je spokojený a myslí si, že jeho přátelé s podobnými zájmy by o něj mohli mít zájem také. Motivujte ho, aby doporučení skutečně uskutečnil, nabídněte mu provizi za doporučení prostřednictvím affiliate programu. Spokojeni budete jak vy jako inzerent, tak i oba vaši zákazníci.

Stejně tak uživatelé sociálních sítí, autoři blogů nebo článků spíše rozšíří informaci o produktu nebo službě, pokud mají možnost si tímto zpětně vydělat na provizích. I díky tomu se objevují řady oborových webů, které právě tuto monetizační metodu využívají raději než standardní prodej reklamy. Je to pohodlnější, snadnější na správu a často i s vyšším výnosem než standardní display reklama.

V ČR následujeme obecný trend centralizace jednotlivých affiliate programů do větších sítí. Provozovatelé webů se neradi registrují do desítek různých systémů a raději si najdou síť s větším počtem kampaní s jedním společným účtem. Sítě pak díky vyššímu počtu registrovaných publisherů snadno získávají nové inzerenty, kteří nemusejí vyvíjet vlastní partnerský program. Získají okamžitě přístup k množství publisherů a zároveň odborné poradenství. Mezi největší sítě v Česku patří například AdBenefit.cz (E.ON, Home Credit, Provident, Česká spořitelna…), Potenza.cz (Tchibo, Office Depot, ING…) nebo VivNetworks (Datart, Slevomat…).

Není to cesta ke snížení nákladů, ale investice do reklamy tak lze maximálně zefektivnit, říká o affiliate marketingu Michal Majgot.

×

Škoda paroduje YouTube

Starší článek

Michal Kroupa

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více