Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Trendy affiliate marketingu? SoLoMo

Redakce MAM2. 4. 2012

Zájem o affiliate marketing, kampaně založené na provizích za přivedení návštěvníka či konverzi, celosvětově roste. Podle odhadů společnosti Forrester dosáhne do roku 2014 globální affiliate trh obratu 4 miliard dolarů. I v Česku je affiliate marketing na vzestupu, přestože jsme oproti globálnímu trhu stále v plenkách. Zatímco v ČR teprve poznáváme možnosti geo cílených e-mailingů, Západ více přemýšlí o alternativních cestách, jak k uživateli dostat měřicí kód s co nejlepším cílením.

Mobilní trh a možnosti geo cílení

Mobilní trh zažívá globálně boom a je pravděpodobné, že se do tří let zdvojnásobí. Právě zde se otvírá nová velká příležitost pro affiliate marketing. Výrazně totiž roste počet uživatelů, které lze s jeho pomocí zasáhnout ve správné fázi nákupního cyklu. Google uvádí, že 79 % majitelů smartphonů svůj přístroj použilo jako pomocníka při nakupování a 74 % s jeho pomocí dokončilo alespoň jeden nákup.

Mobilní trh jsou dnes ovšem také tablety, čtečky knih a další zařízení. A díky tomu se setkáváme, zatím hlavně v zahraničí, i s novými metodami odměn affiliate partnerům. Mezi ně patří zejména pay-per-call s odměnou za zavolání (ne vše lze pohodlně koupit skrze mobilní zařízení, ale lze jednodušeji volat) nebo například pay-per-install, odměna za instalaci aplikace.

Navíc se otevírá možnost lokálního zacílení reklam podle aktuální polohy uživatele. Reálná tak začíná být možnost zobrazovat banner, který umožní uživateli jedním klikem zavolat na nejbližší pobočku v okolí, kde si objedná nebo nakoupí zboží.

Sociální sítě a precizní cílení

Využití affiliate marketingu také podpořil rozmach sociálních sítí a komunitních webů. Díky informacím, které o svých uživatelích jejich provozovatelé mají, je možné mnohem přesněji cílit reklamy. A často jsou to právě reklamy některé z affiliate sítí. Pro představu: zákazník používá váš výrobek, s nímž je spokojený a myslí si, že jeho přátelé s podobnými zájmy by o něj mohli mít zájem také. Motivujte ho, aby doporučení skutečně uskutečnil, nabídněte mu provizi za doporučení prostřednictvím affiliate programu. Spokojeni budete jak vy jako inzerent, tak i oba vaši zákazníci.

Stejně tak uživatelé sociálních sítí, autoři blogů nebo článků spíše rozšíří informaci o produktu nebo službě, pokud mají možnost si tímto zpětně vydělat na provizích. I díky tomu se objevují řady oborových webů, které právě tuto monetizační metodu využívají raději než standardní prodej reklamy. Je to pohodlnější, snadnější na správu a často i s vyšším výnosem než standardní display reklama.

V ČR následujeme obecný trend centralizace jednotlivých affiliate programů do větších sítí. Provozovatelé webů se neradi registrují do desítek různých systémů a raději si najdou síť s větším počtem kampaní s jedním společným účtem. Sítě pak díky vyššímu počtu registrovaných publisherů snadno získávají nové inzerenty, kteří nemusejí vyvíjet vlastní partnerský program. Získají okamžitě přístup k množství publisherů a zároveň odborné poradenství. Mezi největší sítě v Česku patří například AdBenefit.cz (E.ON, Home Credit, Provident, Česká spořitelna…), Potenza.cz (Tchibo, Office Depot, ING…) nebo VivNetworks (Datart, Slevomat…).

Není to cesta ke snížení nákladů, ale investice do reklamy tak lze maximálně zefektivnit, říká o affiliate marketingu Michal Majgot.

Zavřít reklamu

Škoda paroduje YouTube

Starší článek

Michal Kroupa

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.