Zemi živitelku za 6 dnů navštívilo přes 100 000 lidí

31. 8. 2011 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agrosalon Země živitelka navštívilo za šest dnů přes 100 000 lidí, navzdory tropickému počasí v prvních dvou dnech zhruba stejně jako loni. Informovala o tom ředitelka společnosti Výstaviště Marcela Payerová. Prezident Václav Klaus akci zahájil 25. srpna, brány za 38. ročníkem se definitivně uzavřely v úterý v 18:00. Výjimečný byl premiérou multifunkčního pavilonu T za 188 milionů korun, jímž se krytá plocha zdvojnásobila.

„Agrosalon se vydařil. Jsme rádi, že pavilon T obstál, líbil se, je funkční, to je pro nás důležité. Návštěvnost v prvních dvou dnech negativně ovlivnilo tropické počasí, po ochlazení se ale okamžitě zvedla. Jsme spokojeni,“ uvedla Payerová.

Na největším agrosalonu v zemi se představilo přes 770 vystavovatelů a obchodníků ze 27 zemí. Zahajovacího ceremoniálu se zúčastnili i ministři zemědělství rozšířené Visegrádské čtyřky, kteří od středy v Českých Budějovicích rokovali o společné politice EU po roce 2013.

Výrobci kvalitních produktů získali na Zemi živitelce certifikáty národní značky Klasa a Český výrobek, uděleny byly i ceny za vědu a výzkum. Národních dožínek, které se konaly v sobotu, se zúčastnil premiér Petr Nečas. Projevy politiků se nesly v nebývale pozitivním duchu ovlivněném kvalitní úrodou obilovin. Kritika se týkala přílišné závislosti českých zemědělců na dotacích.

Český statistický úřad na agrosalonu zveřejnil výsledky strukturálního šetření v zemědělství Agrocenzus 2010. Podle něj počet zemědělských subjektů v České republice za posledních deset let poklesl o 13,8 procenta a počet pracujících v zemědělství se snížil ze 166.365 v roce 2000 na 108.814 v roce 2010, což tvořilo asi 2,8 procenta všech zaměstnanců národního hospodářství.

Země živitelka tradičně prezentovala celý zemědělsko-potravinářský sektor a pozornost věnovala i venkovu. Výstava byla rozdělena do oborových dnů, provázely je tematické semináře, konference i besedy.

Agrosalon se stal nejen místem uzavírání nových obchodních kontraktů, ale i cílem výletů. Rodiny s dětmi obdivovaly zemědělskou techniku a domácí zvířata. Na své si přišli zahrádkáři, kutilové a také gurmáni. Hlavně důchodci mířili za dechovkou.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.