Výsledky čtenosti výzkumu MediaProjekt: skupina denního tisku je stabilní

4. 8. 2011 10:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Deníky mají v delším období dosah 71%, což je 1% nárůst. Suplementy mají 70%. Časopisy celkem mají stejně jako minule 89% v delším období. Čtenost na vydání deníků a jejich příloh je 69%.

Pořadí jednotlivých deníků podle čtenosti nezaznamenalo změny. Blesk si i nadále udržuje pozici nejčtenějšího tuzemského deníku se čteností  1379 tisíc čtenářů (o cca 50 000 čtenářů si polepšil). Polepšila si i MF DNES a Právo. Ostatní deníky zaznamenaly také mírný nárůst.

Nejčtenějším regionálním deníkem je na prvním nyní Deník západní Čechy. Na druhém místě je Deník východní Čechy, na třetím Deník Jihočeský kraj – čtenost obou se prakticky nezměnila.

V Praze je nejčtenější Metro

V Praze je nejčtenější Metro, Blesk a MF Dnes (nově byly zahrnuty i deníky zdarma).

U deníků zdarma nedošlo k žádné výrazné změně – mírně si polepšilo Metro.

V oblasti časopisů k velkým změnám nedošlo, převažující jsou spíše nárůsty

Celkový dosah suplementů byl v tomto období mírně vyšší. Nejčtenějším suplementem je Blesk Magazín s televizní přílohou (1815 tisíc čtenářů). Skupinou s největším růstem byly časopisy o informačních a komunikačních technologiích. Zastavil se raketový nárůst Svět ženy Pošli recept – má nyní na 464 tisíc čtenářů.

Dlouhodobě nejvíce rostoucí skupina jsou časopisy programové. Pomohl si TV Star a TV Revue. Z ekonomických časopisů si mírně pohoršily všechny.

Skupina motoristických titulů je velmi stabilní. Celostátní zpravodajské týdeníky se stabilizovaly a vzrostla jejich čtenost.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.