Výrobci léků letos navýšili reklamní rozpočty

1. 8. 2011 18:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Výrobci léků se v první polovině letošního roku rozhodli investovat do reklamy až o 18,75 % více než ve srovnatelném období roku 2010. Podle aktuálních dat monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere přesahuje celkový objem hrubých inzertních výdajů v segmentu „Léky“ 1,032 miliardy korun v hrubém. V období od 1. 1. do 30. 6. 2010 tyto investice činily 869 milionů korun v ceníkových cenách.

S výjimkou společností Reckitt Benckiser a Berlin-Chemie /A.Menarini , které své reklamní rozpočty snížily, se zbylí zadavatelé umístění v top 10 rozhodli do reklamy investovat alespoň o polovinu více než vloni. Největší skok učinila společnost Novartis, která za reklamu utratila až o 86 % více prostředků než v prvních šesti měsících předchozího roku. Novartis se spolu s GlaxoSmithKline a Bayer umístily na prvních třech místech žebříčku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stejně jako v první polovině roku 2010 byly i letos nejvíce inzerované léky proti bolesti Ibalgin (44,7 mil. Kč) a Panadol (44,5 mil. Kč). Na třetí místo se však letos dostal, a to jen s malým odstupem, nosní sprej MUCONASAL. Do jeho propagace investoval zadavatel 44,1 mil. Kč, tedy více než dvojnásobek loňských výdajů. Podobného skoku se dočkal dle monitoringu i lék Espumisan, do něhož výrobce investoval téměř třikrát více.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Své reklamní kampaně staví zadavatelé ze segmentu „Léky“ zejména na televizní komunikaci. Do televize směřuje 89 a více procent jejich inzertních rozpočtů. Ostatní mediatypy slouží pouze jako doplněk.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.