Tuzemský trh slevových serverů se bude více konsolidovat a počet konkurentů se sníží. Řekl to zakladatel a šéf největšího slevového serveru v ČR Slevomat.cz Tomáš Čupr. Zároveň informoval o tom, že Slevomat.cz koupil 51procentní podíl v dalším významném slevovém serveru Zapakatel.cz. Média o transakci informovala již v pondělí.
Značky Slevomat.cz a Zapakatel.cz budou podle Čupra fungovat odděleně a mají si „zdravě konkurovat“. Spolupracovat budou ale například v marketingu.
„Trh se bude nadále konsolidovat. Cílem je vytvořit silnou trojku, které budou zákazníci při nákupu důvěřovat,“ uvedl Čupr, jehož firma již dříve koupila menšinový podíl ve slevovém portálu Vykupto.cz.
Čupr tvrdí, že sloučení se serverem Zapakatel.cz je poslední investicí Slevomatu na českém trhu. Současně doufá, že sloučení těchto firem přispěje ke zlepšení situace na tuzemském trhu slevových serverů, kterých je dnes asi 240. Přes léto se podle Čupra jejich počet možná sníží o dalších zhruba 50. Některé se spojí, jiné mohou zaniknout, odhadl.
„Šanci na dlouhodobý úspěch budou mít pouze slevové servery, které nabídnou zákazníkům více služeb. Například garanci spokojenosti, okamžitou zákaznickou podporu, věrnostní program nebo třeba uživatelské recenze,“ dodal Čupr.
Podle zakladatele portálu Zapakatel.cz Tomáše Carby budou nyní Slevomat, Zapakatel i Vykupto sdílet reference o partnerech a zákazníci mohou čekat větší bezpečnost a komfort nákupu. Vznikne také takzvaná černá listina nespolehlivých dodavatelů slev.
Servery spadající do „impéria“ Slevomatu budou mít v obratu nadpoloviční podíl na trhu. Slevomat využívá přes 700.000 lidí a po jednom roce fungování podle Čupra ušetřil nakupujícím přes 400 milionů korun.
Slevové servery v ČR začaly vznikat v loňském roce. Jejich celkové loňské tržby se pohybovaly kolem 330 milionů korun. Slevomat tvrdí, že denně osloví kolem 350.000 uživatelů.
Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika provedla výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá slevové servery 49 procent dospělé populace. Nejčastěji si lidé pořizují vouchery do restaurací a kaváren, na kosmetiku či na sportovní aktivity a masáže. Počátkem léta rostl také prodej voucherů na cestování a pobyty u moře.
K nejběžnějším zákazníkům slevových portálů patří lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.
„Od jara obecně 2010 registrujeme enormní nárůst slevových portálů. Pomalu se blížíme stavu, kdy nabídka překračuje poptávku. Vývoj v tomto segmentu bude jistě ještě zajímavý,“ uvedla partnerka KPMG Česká republika Marie Konečná.