Time Warner Cable kupuje operátora Insight

16. 8. 2011 06:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká mediální společnost Time Warner Cable koupí za zhruba tři miliardy dolarů (asi 50,9 miliardy Kč) svého rivala Insight Communications. Chce si tak upevnit pozice na americkém Středozápadě. Firma předpokládá, že díky akvizici bude schopna ušetřit na nákladech kolem 100 milionů dolarů ročně, počítá ale i s výhodami v podobě nižších daní. Dosavadním vlastníkem Insightu byl fond soukromého kapitálu Carlyle Group.

Time Warner se s manažery Carlyle Group na převzetí dohodl po měsících vyjednávání. Fond chtěl operátora Insight prodat i v aukci, ta ale žádný výsledek nepřinesla. Zájem přitom vyjádřili jak strategičtí investoři, tak další fondy soukromého kapitálu, ale i rivalové. Mezi těmi byli například operátoři Cablevision Systems a Charter Communications.

Šéf Time Warner Cable Glenn Britt agentuře Reuters řekl, že firma z původní aukce vypadla, protože cenu, kterou chtěl Carlyle, pokládala za příliš vysokou. Informované zdroje dříve uváděly, že Carlyle chtěl původně 3,5 miliardy až čtyři miliardy dolarů.

„Stále říkáme, že nakupovat budeme jen za správnou cenu. To je za takovou, která podle nás poskytne našim akcionářům dobrou návratnost,“ řekl Britt. Šéfové Time Warner už v minulosti upozorňovali, že akviziční cíle nebudou stanovovány na vyšších úrovních, než jaké jsou u akcií Time Warner Cables.

Společnost Insight je v USA desátým největším kabelovým operátorem. Prodává služby kabelové televize, vysokorychlostního internetu a telefonu. Má zhruba 750.000 klientů ve státech Illinois, Indiana, Kentucky a Ohio. Time Warner Cable je druhým největším kabelovým operátorem a má více než 14 milionů klientů, převážně ve státech na východě a jihu USA.

Spolu s firmou Insight převezme Time Warner Cable také její provozní ztrátu, jejíž výše dosahuje asi 300 milionů dolarů. Spoléhá ale na daňové zvýhodnění. Carlyle není jediným vlastníkem společnosti Insight, podíl v ní mají i firmy Crestview Partners a Midocean Partners, a také management Insightu.

Pro Time Warner Cable je akvizice Insightu zatím největší od roku 2009, kdy se firma oddělila od mateřské společnosti Time Warner. Ta nabízí mediální a zábavní služby a mimo jiné vlastní zhruba třetinový podíl ve společnosti Central European Media Enterprises (CME). Ta působí na trzích střední a východní Evropy a v České republice vlastní nejsledovanější komerční televizi Nova.

Time Warner Cable už letos zaplatil asi 260 milionů dolarů (asi 4,4 miliardy Kč) za menšího kabelového operátora NewWave Communications. Ten má kabelové systémy převážně v oblasti Středozápadu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.