Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Senátory rozdělil spor, zda má reklama zůstat na ČT2, nebo na ČT1

Redakce MAM3. 8. 2011

Senátory ústavně-právního výboru rozdělil názor na to, zda má být reklama v České televizi zachována na kanálu ČT2, jak navrhla sněmovna, nebo na ČT1, což doporučovali zástupci ČSSD a KDU-ČSL. Přesun reklamy na první kanál veřejnoprávní televize by ale podle předkladatelů příslušné novely vedl k jejímu odmítnutí sněmovnou, a to včetně dalších nutných a dohodnutých úprav. Varovali, že reklama v ČT by tak mohla na podzim po přechodu na digitální vysílání skončit úplně. Vyřešení sporu výbor odložil na čtvrtek.

Původně senátní novela počítá po úpravách poslanců na podnět ministerstva kultury s tím, že Česká televize bude moci vysílat reklamu pouze na kanálech ČT2 a ČT4. Do konce roku by reklama měla zmizet z programu ČT1 a zpravodajského kanálu ČT24. Výnosy z reklamy na ČT2 mají sloužit Státnímu fondu kultury, jehož činnost senátoři navrhli oživit. Peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit k výrobě sportovních pořadů.

Přesun reklamy z ČT2 na ČT 1 prosazovaly Alena Gajdůšková a Dagmar Zvěřinová (obě ČSSD); podle nich se reklama nehodí na druhý kanál veřejnoprávní televize, který je většinou zaměřen na menšinového diváka, tedy nezajímavého z hlediska zadavatelů reklamy. “Je přinejmenším logické, aby reklama byla na ČT 1. To je kompromis, který by mohl být snad i průchozí v Poslanecké sněmovně,” míní Gajdůšková.

Spoluautor novely Jiří Oberfalzer (ODS) ale s ohledem na dohodu politiků s komerčními televizemi senátorčinu víru nesdílel. “Já jsem přesvědčen, že to znamená smrt našemu počinu,” komentoval návrh Gajdůškové.

Omezení reklamy v ČT prosadily největší české komerční televize, Nova a Prima, nevylučovaly možnost arbitráží. Argumentovaly dohodou, podle níž původně měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání. Nova a Prima mají podle novely z reklamy místo ČT financovat Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, a to s TV Barrandov.

×

Nova i Prima chystají pořady ze školního prostředí

Starší článek

Senát bude schvalovat omezení reklamy v ČT

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více