Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.
Reklama
Rozhlasové vysílání zasáhne týdně 85 % populace, reach je bez významnější poklesů, na rozdíl od televize.
Zásah rádia v ČR je dlouhodobě stabilní, podle aktuálního Radio projektu za 1. pololetí roku 2011 rozhlasové vysílání týdně osloví 84,8% a denně 63,4% Čechů.
Podle nedávné zprávy Evropské vysílací unie je na starém kontinentě pouze jedna země, v níž rádio týdně zasáhne méně než 70% populace, Česko tak se svými 85% příliš nevybočuje z evropského průměru.
„Výjimečné je ale Česko v tom, kolik času lidé v průměru rádiu denně věnují (tzv. ATS),“ připomíná Magida Sukkari ze společnosti Median. V prvním pololetí roku 2011 to bylo podle Radio projektu 3 hodiny 10 minut. „Z hlediska tohoto ukazatele patří Češi mezi jedny z nejnáruživějších posluchačů v Evropě,“ upozorňuje. Ukazatel ATS je v ČR poměrně stabilní, od roku 2006 klesl jen o několik málo procentních bodů.
Stabilnější reach než televize
Právě stabilita je předností rádia. Televizní vysílání samozřejmě stále zasáhne více lidí než rozhlas, ukazatele zásahu však vykazují v případě televize od roku 2006 větší pokles, jak je patrné z grafu níže (zdroj Radioprojekt, MML):
„Rádio má také z pohledu nákupního potenciálu příznivější strukturu silných posluchačů,“ doplňuje Sukkari. Podle MML-TGI 2010 silní diváci (denně sledují TV více než 3 hodiny) častěji žijí v domácnostech s malými příjmy (do 20 tis. Kč čistého), zatímco mezi lidmi z bohatších rodin (nad 40 tis. Kč čistého) je jich méně. „U rádia tento vztah neplatí. Silní posluchači jsou zastoupeni podobně silně v každé příjmové kategorii,“ vysvětluje Sukkari.
Rádio silnější než internet
Podle Eurostatu dnes v Česku používá internet alespoň jednou týdně 58% lidí a denně 38 %. Oba tyto ukazatele jsou pod průměrem Evropské unie a hluboko pod standardem jejích západních zemí – průměrný týdenní zásah v EU15 je 69 %, denní 57 %.
Internet samozřejmě stoupá a brzy rádio dohoní. „Jenže ono „brzy“ nemusí být tak brzy, jak se zdá. V některých zemích Skandinávie a Beneluxu je dnes týdenní zásah internetu srovnatelný se zásahem rádia v Česku. Trvalo jim ale 7 až 10 let, než se na tuto hranici vyšplhaly z úrovně používání internetu, která dnes panuje v Česku,“ připomíná Sukkari. K některým skupinám obyvatelstva (např. starší ročníky) se internet dostává velmi pomalu. „Vzhledem k dlouhodobě stabilnímu zásahu rádia tedy lze předpokládat, že ještě minimálně šest let bude rádio v Česku oslovovat větší část populace než internet,“ myslí si Sukkari.
Čitelný rádiový trh
Výhodou je i vnitřní stabilita rádiového trhu. Na špici v denním zásahu se dlouhodobě drží Rádio Impuls, následované stanicemi Frekvence 1 a Evropa 2. Stabilní je i celkový poslech regionálních stanic sdružených do programových a obchodních sítí.
V kategorii Nejlepší místo, kde pracovat se na shortlist dostaly čtyři agentury. Vítěznou představíme 16. dubna při slavnostním vyhlášení letošní soutěže Agentura roku.
Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.
Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.