Prodej mobilů stoupl o 16,5 %

12. 8. 2011 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Světový prodej mobilních telefonů ve druhém čtvrtletí vzrostl meziročně o 16,5 procenta na více než 428 000 kusů. Finské Nokii kvůli propadu na lukrativním trhu chytrých mobilních přístrojů dál klesal tržní podíl, firma se však stále ještě celkově drží na prvním místě ve světě. Sdělila to ve zprávě výzkumná firma Gartner.

Nokii klesl podíl na celém mobilním trhu proti loňskému druhému čtvrtletí o 7,5 procentního bodu na 22,8 procenta. Na dalších místech jsou jihokorejští výrobci Samsung a LG, jimž ale podíly také mírně klesly. Na téměř dvojnásobných 4,6 procenta vzrostl podíl amerického průkopníka chytrých telefonů Apple a do první pětky se na úkor kanadského výrobce přístrojů Blackberry Research In Motion dostala čínská ZTE.

Prodej chytrých telefonů vzrostl meziročně o 74 procent a tvořil 25 procent celkového odbytu mobilních přístrojů. O rok dříve měly pokročilé mobilní telefony na mobilním trhu podíl 17 procent.

Z operačních systémů chytrých mobilních telefonů na plné čáře vítězí Android od společnosti Google, který svůj podíl zvýšil na 43,4 procenta ze 17,2 procenta před rokem. Odsunul tím na druhé místo Symbian od Nokie, jehož podíl se propadl téměř na polovičních 22 procent. Apple se svým systémem iOS zvýšil podíl o čtyři body nad 18 procent a přeskočil technologii Research In Motion.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.