Problémy s reklamací poškozeného zboží

15. 8. 2011 05:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zákazníci internetových ochodů mají stále častěji problémy s reklamací zboží, které bylo poškozeno při dopravě k nim domů. Vyplývá to ze statistik poradenské linky časopisu dTest, podle kterého prodejci ukládají zákazníkům povinnost zkontrolovat zboží při přebírce, ačkoliv za stav doručeného zboží zodpovídají oni.

„Uložení povinnosti zkontrolovat si zboží při přebírce spojené se ztrátou práva jeho vady reklamovat či jej vrátit je dle našeho průzkumu nejčastější nešvar i těch největších českých internetových prodejců. Ten bohužel přerostl v jakýsi standard, který spotřebiteli ani nepřipadá nezákonný,“ sdělil dnes ČTK právní poradce časopisu dTest Jan Votočka.

Obchodník ale podle Votočky odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. „A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt,“ upozornil Votočka.

Problémy se týkají například nábytku zakoupeného na internetu, jehož případné poškození lze často zjistit až po vybalení. Votočka připomněl, že v podobných případech mají zákazníci právo na reklamaci a mohou také využít možnost vrátit zboží ve čtrnáctidenní lhůtě zpět internetovému obchodníkovi.

„S problémy ohledně reklamace zásilek poškozených při přepravě se spotřebitelé na naši poradenskou linku obraceli ve zvýšené míře po Vánocích, kdy řadu z nich čekalo po rozbalení balíku nemilé překvapení. Od té doby však frekvence obdobných dotazů neklesá,“ dodal Votočka.

Sdružení Test proto na svých internetových stránkách www.dtest.cz/poskozenazasilka zveřejnilo vzorový dopis odstoupení od smlouvy v případě, že zásilka je poškozená.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.