Obchodu Louis Vuitton vzrostly tržby i zisk

11. 8. 2011 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Louis Vuitton Česká, která v pražské Pařížské ulici provozuje obchod s luxusními kabelkami a obuví, loni navzdory doznívající hospodářské krizi opět zvýšila tempo růstu tržeb. Zatímco v roce 2009 se tržby firmy zvýšily meziročně o 49 milionů korun na 345,3 milionu korun, loni vzrostly o 80 milionů korun na 425 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy Louis Vuitton Česká.

Společnosti loni vzrostl i čistý zisk, a to z předloňských 87 milionů korun na bezmála 111 milionů korun. Vedení firmy ve finančních plánech na letošní rok počítá s dalším zvýšením tržeb, které by měly dosáhnout 450 milionů korun. Firma vykazuje rostoucí tržby už několik let po sobě.

Francouzská společnost Louis Vuitton, která vznikla v roce 1864 a jejíž skládací tašky, cestovní zavazadla a další kožené zboží se staly legendou, otevřela svůj obchod v Pařížské ulici v Praze v roce 1998. V roce 2006 prodejnu přestěhovala do větších prostor na rohu Pařížské a Široké ulice.

Luxusní značky navzdory ekonomické krizi otevírají v Praze nové obchody. Centrem luxusu je právě Pařížská ulice, ve které jsou obchody Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill či Hugo Boss. Například italská módní značka Prada předloni v září v Pařížské ulici otevřela dvoupodlažní obchod, který má být vlajkovou lodí firmy.

Zákazníky luxusních pražských obchodů už dávno nejsou převážně movití cizinci. V předchozích letech rostl podíl tuzemských klientů zároveň s tím, jak se v Česku zvyšoval počet dolarových milionářů, a to především díky rostoucí ekonomice a posilování koruny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.