Obchodníci budou vracet platby uhrazené zneužitou kartou

5. 8. 2011 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Nejvyšší soud rozhodl, že obchodníci budou muset vracet platby za poskytnuté služby, které byly uhrazeny zneužitou kartou. Informoval o tom Český rozhlas 1 – Radiožurnál, který má rozsudek k dispozici. Soud tento verdikt vynesl ve sporu mezi držitelem karty a Českými aeroliniemi, v němž rozhodl, že letecký přepravce musí vrátit čtvrt milionu korun za letenky, které někdo zaplatil podvodně získanými údaji z platební karty.

Aerolinie sice službu poskytly a přepravily pasažéry, kteří se těmito letenkami prokázali, teď však budou muset platbu vrátit, protože Nejvyšší soud konstatoval, že vůči oprávněnému držiteli karty jim vzniklo takzvané bezdůvodné obohacení. Podle Radiožurnálu toto rozhodnutí v praxi znamená, že ve dvouleté promlčecí lhůtě bude muset obchodník přijatou platbu vrátit a škodu vymáhat na tom, kdo kartu zneužil.

„Šlo o rozhodnutí v konkrétní věci, a v této jsme dali za pravdu Obvodnímu soudu Praha 6, který rozhodl, že České aerolinie by měly vrátit plnění,“ potvrdil Petr Knöttig z Nejvyššího soudu.

ČSA zatím nechtějí rozhodnutí komentovat. „Rozsudek ke zmiňovanému případu České aerolinie zatím oficiální cestou neobdržely. Až společnost rozsudek obdrží oficiální cestou a právní oddělení se s ním seznámí, budeme se případem dál zabývat,“ uvedl za národního leteckého dopravce Dan Šabík.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.