Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Mag Consulting: Krize v hotelnictví minulostí

Redakce MAM16. 8. 2011

Krize v hotelnictví je už minulostí, statistické hodnoty počtu příjezdů a přenocování v hotelech za letošní první pololetí byly poprvé vyšší než v předkrizovém roce 2008. Informoval o tom analytik cestovního ruchu ze společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek. Za pololetí přijelo podle Českého statistického úřadu do ubytovacích zařízení 4,5 milionu hostů, což představuje meziroční 12,8procentní růst.

“Vyšší procentuální nárůst byl zaznamenán u českých hostů, jejichž počet se zvýšil o 197.000 na 1,6 milionu,” uvedl Beránek. Více hostů do tuzemských zařízení sice přijelo z ciziny, celkem 2,9 milionu, nicméně v přepočtu na procenta je vyšší počet příjezdů právě rezidentů, a to 13,5 procenta proti 12,4 procenta, doplnil Beránek.

Rychlejšího tempa zvyšování počtu příjezdů hotelových hostů dosáhly luxusnější kategorie ubytovacích zařízení. Podle Beránka byly za minulé pololetí v tomto ohledu nejúspěšnější kategorií čtyřhvězdičkové hotely, které vykázaly téměř 15procentní nárůst klientely proti stejnému časovému období loňského roku.

Obdobný trend je možné vidět i v případě výjezdové turistiky. Stále více Čechů si totiž zvyklo vyhledávat na dovolené vyšší standard a objednávají ubytování v luxusnějších zařízeních, uvedl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Doby, kdy čeští turisté upřednostňovali především skromnější ubytování v penzionech, jsou podle něj už minulostí.

Se současnou sezónou jsou spokojení i samotní provozovatelé hotelů, kteří připustili, že poptávka po ubytování se proti loňskému létu mírně zvýšila. Vyplývá to z nedávného průzkumu, který mezi svými členy uskutečnila Asociace hotelů a restaurací (AHR). Spokojení ale nemohou být zdaleka všude, uvedl prezident asociace Václav Stárek. Podle něj například ubylo hostů zařízením v okolí Máchova jezera a dalších rekreačních vodních ploch, což je zapříčiněno letošním deštivým počasím.

Podle Stárka by navíc mírné oživení v oblasti turistických a pohostinských služeb nemuselo vydržet dlouho. Současný křehký nárůst domácí i zahraniční klientely je způsoben nízkými cenami za ubytování. Provozovatelé ubytovacích zařízení a restaurací budou ovšem od ledna muset přizpůsobit ceny chystanému zvýšení nižší sazby DPH. Ta by se podle plánu vlády od příštího roku měla zvednout z deseti na 14 procent.

Sazba daně tak bude u ubytovacích služeb o sedm procent vyšší než v sousedním Německu, varoval Stárek. Podle něj tento stav může negativně ovlivnit spotřebitelské chování jak domácích, tak i zahraničních hostů. Obdobně domácí turistiku a stravování v restauracích zasáhne růst nákladů pro české domácnosti. Lidé se totiž budou snažit šetřit právě na těchto službách, obává se Stárek.

×

Lesbický seriál na Prima Love včera zabodoval

Starší článek

Hobbymarkety Baumax vykázaly ztrátu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Facebook

Přichází rok vylepšené reality? Facebook uvede na trh své první chytré brýle

Jestli je po smutné realitě roku 2020 a nečekaně dramatickém startu roku 2021 něco potřeba, tak je to trocha vylepšení reality. A právě…
18. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego už nebude jen v hračkářstvích. Zacílí i na dospělé

Pandemie ukázala výrobci kostiček nový směr, stavění dospělých. Značka letos nabídne i další propojení s hudbou v rámci spolupráce…
17. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202117. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více