Mag Consulting: Krize v hotelnictví minulostí

16. 8. 2011 06:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Krize v hotelnictví je už minulostí, statistické hodnoty počtu příjezdů a přenocování v hotelech za letošní první pololetí byly poprvé vyšší než v předkrizovém roce 2008. Informoval o tom analytik cestovního ruchu ze společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek. Za pololetí přijelo podle Českého statistického úřadu do ubytovacích zařízení 4,5 milionu hostů, což představuje meziroční 12,8procentní růst.

„Vyšší procentuální nárůst byl zaznamenán u českých hostů, jejichž počet se zvýšil o 197.000 na 1,6 milionu,“ uvedl Beránek. Více hostů do tuzemských zařízení sice přijelo z ciziny, celkem 2,9 milionu, nicméně v přepočtu na procenta je vyšší počet příjezdů právě rezidentů, a to 13,5 procenta proti 12,4 procenta, doplnil Beránek.

Rychlejšího tempa zvyšování počtu příjezdů hotelových hostů dosáhly luxusnější kategorie ubytovacích zařízení. Podle Beránka byly za minulé pololetí v tomto ohledu nejúspěšnější kategorií čtyřhvězdičkové hotely, které vykázaly téměř 15procentní nárůst klientely proti stejnému časovému období loňského roku.

Obdobný trend je možné vidět i v případě výjezdové turistiky. Stále více Čechů si totiž zvyklo vyhledávat na dovolené vyšší standard a objednávají ubytování v luxusnějších zařízeních, uvedl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Doby, kdy čeští turisté upřednostňovali především skromnější ubytování v penzionech, jsou podle něj už minulostí.

Se současnou sezónou jsou spokojení i samotní provozovatelé hotelů, kteří připustili, že poptávka po ubytování se proti loňskému létu mírně zvýšila. Vyplývá to z nedávného průzkumu, který mezi svými členy uskutečnila Asociace hotelů a restaurací (AHR). Spokojení ale nemohou být zdaleka všude, uvedl prezident asociace Václav Stárek. Podle něj například ubylo hostů zařízením v okolí Máchova jezera a dalších rekreačních vodních ploch, což je zapříčiněno letošním deštivým počasím.

Podle Stárka by navíc mírné oživení v oblasti turistických a pohostinských služeb nemuselo vydržet dlouho. Současný křehký nárůst domácí i zahraniční klientely je způsoben nízkými cenami za ubytování. Provozovatelé ubytovacích zařízení a restaurací budou ovšem od ledna muset přizpůsobit ceny chystanému zvýšení nižší sazby DPH. Ta by se podle plánu vlády od příštího roku měla zvednout z deseti na 14 procent.

Sazba daně tak bude u ubytovacích služeb o sedm procent vyšší než v sousedním Německu, varoval Stárek. Podle něj tento stav může negativně ovlivnit spotřebitelské chování jak domácích, tak i zahraničních hostů. Obdobně domácí turistiku a stravování v restauracích zasáhne růst nákladů pro české domácnosti. Lidé se totiž budou snažit šetřit právě na těchto službách, obává se Stárek.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.