Jak ovlivňují nové technologie náš život?

14. 8. 2011 19:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Necelých 20 % pracujících uživatelů internetu v České republice chce být neustále ve spojení s prací a s ohledem na dostupnost internetu si vybírá i místo pobytu své dovolené. Podle výzkumu agentury Mediareseach, kterého se zúčastnilo 694 respondentů, se k tomuto přístupu přiklání hlavně mladí lidé do 24 let a preferuje ho celá třetina pracujících studentů. O něco častěji drží dobrovolně on-line pohotovost na dovolené muži.

Velká většina respondentů se přiklání k názoru, že o dovolené a ve volném čase chtějí volno, a práci se nevěnují. Otevřené odpovědi výzkumu naznačují, že pokud už lidé dostupnost internetu na dovolené vyžadují, nebývá tím hlavním důvodem práce, ale spojení s přáteli a snadný přístup k užitečným informacím.

 

Co se týče dalšího vlivu dostupných komunikačních technologií na náš osobní život, nejvíce podléháme přítomnosti služebního mobilu a přístupu k emailové pracovní složce. Svou emailovou schránku a pracovní telefon kontroluje mimo pracovní dobu celých 70 % dotázaných. Stejné procento respondentů už automaticky počítá s tím, že si mohou díky novým technologiím dodělat práci doma ve svém volném čase. Část pracujících má obavu o to, aby se nestala otrokem mobilních technologií, ale najdou se i tací, kteří vývoj hodnotí kladně a díky technologiím stihnou více v kratším čase a užívají si volna.

 

Jakým způsobem ovlivňují nové technologie (smartphony, notebooky, iPady) Váš pracovní a osobní život?

 

K technologiím jako takovým má však česká pracující internetová populace pozitivní vztah. Flexibilitu mobilních zařízení oceňují hlavně muži a pracujících studenti. Živnostníci a podnikatelé nedělí svůj čas na pracovní a volný a díky technologiím pracují, když potřebují. Neutrální postoj zaujímají spíše zaměstnanci a lidé od 45 let výše. Vyloženě negativní typy reakcí, o tom, že „se blbne čím dál víc a technologie nás okrádají o volný čas,“ zazněly pouze od 3 % dotázaných.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.