Hrubé inzertní příjmy časopisů v pololetí klesly o 6,7 %
Hrubé inzertní příjmy tuzemských časopisů v prvním pololetí letošního roku v ceníkových cenách klesly meziročně o 6,7 procenta z 4,218 miliardy korun ve stejném období loňského roku na 3,934 miliardy korun. Informovala o tom společnost Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníkových cen reklamy v časopisech a není v nich započítána vlastní inzerce a suplementy.
První místo v kategorii časopisů obhájilo vydavatelství Mladá fronta, jehož inzertní příjmy od ledna do června v meziročním srovnání klesly o 12,67 procenta na 458,6 milionu korun. Mladá fronta vydává například týdeník Sedmička, měsíčník Maminka, časopis ForMen či měsíčník Lidé a Země.
Na druhé pozici se v prvním pololetí umístilo vydavatelství Bauer Media. Jeho hrubé inzertní příjmy ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly o 19 procent na 352,5 milionu korun. Společnost Bauer Media má na trhu například časopisy Chvilka pro tebe či Bravo.
Třetí příčku obsadila společnost Ringier Axel Springer CZ, která má v portfoliu časopis Reflex. V jejím případě se inzertní příjmy v prvním letošním pololetí meziročně snížily o 7,9 procenta na 321,9 milionu korun.
V prvním pololetí letošního roku se tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu podle údajů Kantar Media meziročně snížily o 5,2 procenta na 25,476 miliardy korun z 26,877 miliardy korun v loňském prvním pololetí. Pokles v letošním roce postihl zejména reklamu v denících a časopisech, naopak televizní reklama mírně vzrostla.