Hoteliéři zažívají nárůst poptávky, zmírnil se pokles cen

1. 8. 2011 05:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Průměrná obsazenost hotelů v Česku dosáhla v červnu 64 procent. Proti loňskému roku jde o devítiprocentní meziroční růst. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti KPMG. Společně s nárůstem poptávky po ubytovacích službách se zmírnil pokles cen za hotelový pokoj.

„Vzhledem k vývoji cen pokojů v minulých měsících můžeme očekávat, že ceny začnou opět stoupat směrem k úrovni v červnu 2009,“ předpověděl Ondřej Špaček ze společnosti KPMG. Mezi roky 2009 a 2010 se průměrná cena hotelového pokoje výrazně propadla o 430 korun za pokoj a noc. Průměrná cena hotelového pokoje v červnu letošního roku podle KPMG činila 1165 korun, což v meziročním srovnání znamená snížení o 16 korun.

Podle průzkumu mají největší důvod ke spokojenosti zejména pražští hoteliéři. Kromě obsazenosti v hlavním městě rostla i průměrná délka pobytu a taktéž cena. Do Prahy se podle KPMG navíc vracejí ve velkém zahraniční turisté, kteří v červnu tvořili 91 procent všech hotelových hostů.

Desetiprocentní propad v obsazenosti naopak zažil podle průzkumu KPMG Karlovarský kraj. V tradiční lázeňské oblasti se průměrná obsazenost v červnu meziročně snížila na 62 procent, lázeňské hotely zároveň zaznamenaly razantní snížení průměrné ceny za pokoj z 2149 korun v loňském roce na 1250 korun v letošním červnu.

Ve srovnání se sousedním Slovenskem jsou celková čísla velmi optimistická, uvedla KPMG. Průměrná obsazenost hotelů u našich východních sousedů dosáhla v červnu 54 procent. Obsazenost ubytovacích zařízení v Bratislavě byla v červnu na úrovni 70 procent proti 83 procentní obsazenosti v českém hlavním městě.

Průzkum společnosti vychází z dat, které dobrovolně poskytlo 180 ubytovacích zařízení. Společnost tato data shromažďuje od roku 2009 s měsíční periodicitou. Zpráva se také opírá o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Od letošního roku se do projektu zapojily i hotely a konferenční centra ze Slovenska.

Společnost KPMG v Česku zahájila činnost činnost v roce 1990, kdy byla v Praze otevřena první kancelář. V současné době má 780 zaměstnanců a kanceláře v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Liberci a Ostravě. KPMG ČR se zabývá poskytováním služeb v oblasti auditu, daní a poradenství. Je součástí nadnárodní sítě poradenských společností KPMG působících ve 144 zemích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.