Google napřesrok spustí v Evropě svou televizní službu

29. 8. 2011 05:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Americký internetový gigant Google spustí začátkem příštího roku v Evropě svou televizní službu Google TV, kterou začal loni v říjnu nabízet ve Spojených státech. Uvedl to výkonný předseda společnosti Eric Schmidt.

Google TV umožňuje uživatelům kombinovat na televizní obrazovce sledování televize se surfováním po internetu a využíváním internetových služeb. Reakce na Google TV jsou však smíšené.

Velká část televizního průmyslu se na službu Google TV dívá s podezřením. Viní ji z toho, že připravuje televizní společnosti o část reklamních příjmů, aniž by se podílela na nákladech na tvorbu programu. Schmid se tyto obavy snažil rozptýlit.

„Někteří v USA se obávali, že chceme konkurovat televizním společnostem a tvůrcům televizních pořadů. Náš záměr je ve skutečnosti opačný,“ řekl Schmidt na televizním festivalu v Edinburghu. Dodal, že Google chce podpořit tvůrce televizních pořadů vytvořením otevřené platformy pro rozvoj nové generace televize.

Společnost Google provozuje největší internetový vyhledávač na světě. Google má již dlouhou dobu ambice prosadit se v oblasti televize. Doufá, že tak rozšíří své příjmy z reklamy. „Televize je natolik velký trh, že ji Google nemůže ignorovat. Nikdy to nevzdají,“ upozornil analytik Keith McMahon z výzkumné společnosti Telco 2.0/STL Partners.

Snaha Googlu proniknout na televizní trh zatím nebyla příliš úspěšná, ačkoli firma vlastní světově nejpopulárnější internetové stránky pro sdílení videozáznamů YouTube, napsala agentura Reuters.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.