Drogeriím Schlecker klesly tržby, zisk znásobily

30. 8. 2011 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnosti Schlecker, která na tuzemském trhu provozuje síť stejnojmenných drogerií, loni opět klesly tržby. Zisk se jí ale víc než zečtyřnásobil. Zatímco v roce 2009 Schlecker utržil 1,747 miliardy korun, tak loni se jeho tržby meziročně snížily o 179 milionů korun na 1,568 miliardy korun. V roce 2009 společnost Schlecker vykázala pokles tržeb o 81 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy Schlecker.

Schlecker loni navzdory nižším tržbám zvýšil v Česku čistý zisk více než čtyřnásobně na 27 milionů korun z šesti milionů v roce 2009. Německý drogistický řetězec Schlecker vstoupil na tuzemský trh v roce 2007, kdy koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker. Loni firma Schlecker snížila počet tuzemských prodejen na 153, na konci roku 2009 jich měla 166.

Čtveřici největších drogistických řetězců loni v Česku podle údajů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod i přes dozvuky hospodářské krize a stále větší konkurenci hypermarketů a diskontních prodejen vzrostly celkové tržby o pět procent na rekordních 14,8 miliardy korun.

Nejvíce utržil drogistický řetězec dm drogerie markt, který v obchodním roce 2009/2010 do loňského září zvýšil v Česku tržby meziročně o půl miliardy korun na 4,661 miliardy korun. Společnosti dm drogerie markt vzrostl také zisk na 123,2 milionu korun z 72,8 milionu v obchodním roce 2008/2009. Firma loni na podzim v Česku provozovala 198 prodejen.

Konkurenční společnost Rossmann loni v Česku téměř zdvacetinásobila čistý zisk na 22,7 milionu korun z 1,16 milionu korun o rok dřív. Po dlouhém období mnohamilionových ztrát tak drogerie Rossmann byly loni v Česku podruhé za sebou v zisku. Drogeriím Rossmann loni na tuzemském trhu vzrostly rovněž tržby, a to na 2,306 miliardy korun z 2,212 miliardy o rok dřív. Firma loni v Česku otevřela sedm nových poboček a pět prodejen naopak zavřela. Na konci loňského roku v Česku fungovalo 113 drogerií Rossmann.

Podle jednatele dm drogerie markt Gerharda Fischera tento drogistický řetězec zvýšil na tuzemském trhu tržby přesto, že Češi kvůli krizi ani loni nepřestali omezovat výdaje. „Zákazníci stále šetří a mají pocit, že krize nadále trvá. Odrazilo se to i v cenové politice. Bylo to velice znát,“ uvedl Fischer. Konkurence na tuzemském trhu s drogistickým zbožím je podle něj stále tvrdší, jelikož přibývá specializovaných prodejen a na tento sortiment se stále více zaměřují také některé obchodní řetězce, jako například Billa či Kaufland.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.