Historie to zaznamenala jako bitvu u Tannenbergu. Proslavil se v ní jistý velitel Samsonov, který se jal hledat nepřítele bez map, ale zato s kompasem. Byl si natolik jistý svým vítězstvím, že hlavní, na co kladl důraz, bylo to, aby spolu s ním vyrazil i syn jistého varšavského cukráře, aby mohl v karikaturách zaznamenat jeho slavné vítězství. Je logické, že nepřítel našel dříve jej i celou jeho armádu. V učebnicích dějepisu je Samsonov popisován většinou jako ukázka ruské nevzdělanosti a neochoty se učit novým věcem. V dějinách válek je ale i dost opačných příkladů (třeba i Napoleon Bonaparte) těch, kdo sice sázeli na inovace a nové technologie, ale nebylo jim to nic platné. To vše mi šlo hlavou minulý týden, když mi jeden můj známý do telefonu prozradil, že pro content jejich kampaně využívají insight, který získávají crowdsourcingem na netu. Když uvážíte, že tento člověk pracuje v marketingu jedné nadnárodní firmy (zabývá se prodejem rychloobrátkového zboží), tak vám musí být jasné, jak velkou míru, no řekněme, idealismu projevil. Jediná věc, jež ho omlouvala, byla ta, že v pracovním životě má vedle sebe řadu lidí z různých komunikačních agentur, kteří ho v podobných věcech podporují. Podruhé jsem si na příklady z úvodu vzpomněl v kontextu nové kampaně největšího tuzemského výrobce aut. Ten se rozhodl svou kampaň podpořit i „takovou tou zdravou mírou guerillové kampaně“. Myslel jsem na to v kontextu toho, jak obdivuhodně rychle pronikl do myšlení českých marketérů módní hit z Cannes – slovo content. Jak v případě mého kamaráda, tak i Škodovky je patrné, že přerodem slova obsah v content se ztratil původní smysl tohoto pojmu. Content, o kterém se totiž dnes mluví, není v žádném případě o zneužití obsahu ve prospěch značky. Nemluví se o samoúčelném product placementu, ale o napasování produktu do obsahu, který je blízký spotřebitelům. Ještě dříve, než byl v Cannes pojmenován tento trend, tak jej naplňovala Opavia s konceptem svých Tatranek. Dodnes si myslím, že jen málokterý reklamní koncept z Česka byl tak dobře dotažený jako tento. Většina snah spíše vyznívá, jako kdyby je měl na starosti Samsonov. Bohužel.
Daniel Köppl šéfredaktor
Češi místo slova obsah raději používají content, protože tím se jeho význam lépe rozmělní.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.