Dějiny nám ukazují, že novinky je třeba umět dobře použít

29. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Historie to zaznamenala jako bitvu u Tannenbergu. Proslavil se v ní jistý velitel Samsonov, který se jal hledat nepřítele bez map, ale zato s kompasem. Byl si natolik jistý svým vítězstvím, že hlavní, na co kladl důraz, bylo to, aby spolu s ním vyrazil i syn jistého varšavského cukráře, aby mohl v karikaturách zaznamenat jeho slavné vítězství. Je logické, že nepřítel našel dříve jej i celou jeho armádu. V učebnicích dějepisu je Samsonov popisován většinou jako ukázka ruské nevzdělanosti a neochoty se učit novým věcem. V dějinách válek je ale i dost opačných příkladů (třeba i Napoleon Bonaparte) těch, kdo sice sázeli na inovace a nové technologie, ale nebylo jim to nic platné. To vše mi šlo hlavou minulý týden, když mi jeden můj známý do telefonu prozradil, že pro content jejich kampaně využívají insight, který získávají crowdsourcingem na netu. Když uvážíte, že tento člověk pracuje v marketingu jedné nadnárodní firmy (zabývá se prodejem rychloobrátkového zboží), tak vám musí být jasné, jak velkou míru, no řekněme, idealismu projevil. Jediná věc, jež ho omlouvala, byla ta, že v pracovním životě má vedle sebe řadu lidí z různých komunikačních agentur, kteří ho v podobných věcech podporují. Podruhé jsem si na příklady z úvodu vzpomněl v kontextu nové kampaně největšího tuzemského výrobce aut. Ten se rozhodl svou kampaň podpořit i „takovou tou zdravou mírou guerillové kampaně“. Myslel jsem na to v kontextu toho, jak obdivuhodně rychle pronikl do myšlení českých marketérů módní hit z Cannes – slovo content. Jak v případě mého kamaráda, tak i Škodovky je patrné, že přerodem slova obsah v content se ztratil původní smysl tohoto pojmu. Content, o kterém se totiž dnes mluví, není v žádném případě o zneužití obsahu ve prospěch značky. Nemluví se o samoúčelném product placementu, ale o napasování produktu do obsahu, který je blízký spotřebitelům. Ještě dříve, než byl v Cannes pojmenován tento trend, tak jej naplňovala Opavia s konceptem svých Tatranek. Dodnes si myslím, že jen málokterý reklamní koncept z Česka byl tak dobře dotažený jako tento. Většina snah spíše vyznívá, jako kdyby je měl na starosti Samsonov. Bohužel.

Daniel Köppl
šéfredaktor

 

Češi místo slova obsah raději používají content, protože tím se jeho význam lépe rozmělní.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.