CzechTourism chce nové logo
Česko jako turistická destinace bude mít nové logo. Při pohledu na nová loga zemí jako je Slovinsko, Slovensko, Maďarsko a Polsko usoudila centrála cestovního ruchu CzechTourism, že česká vlajka není dost silným symbolem pro turisty. Soutěž na nové logo CzechTourism vypíše v polovině září – a to po téměř deseti letech.
Cizinci by podle nedávného výzkumu uvítali logo, které více “odkazuje na kulturní hodnoty” a má “větší pozitivní asociace”. Logo má vybrat odborná porota. Česko se podle výzkumu potýká jako destinace s tím, že jej řada obyvatel vzdálenějších zemí stále vnímá jako postkomunistickou zemi.
„Současné logo působí ve srovnání se zahraničím poměrně konzervativně, pokud chceme zlepšit image České republiky jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit. Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí,“ prezentoval dnes na semináři záměry agentury CzechTourism její generální ředitel Rostislav Vondruška.
S novou destinační značkou chce CzechTourism následně rozběhnout další kampaně na všech trzích, se kterými dnes spolupracuje.