ČT se víc zaměří na product placement

30. 8. 2011 07:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Blížící se konec reklamy na televizních kanálech ČT1 a ČT24 bude znamenat změny pro obchodní politiku České televize. V současnosti se připravují nové obchodní nabídky pro kanály ČT2 a ČT4, kde zůstane reklama zachována. „Více se chceme soustředit na product placement a sponzoring,“ řekl obchodní ředitel televize Robert Kvapil.

Veřejnoprávní televize bude podle novely zákona o ČT, kterou má projednat poslanecká sněmovna, moci vysílat reklamu jen na kanálech ČT2 a ČT4. Z takto získaných peněz má financovat kulturu a výrobu sportovních pořadů. Reklama by tak zmizela z kanálů ČT1 a zpravodajského ČT24. „My v tuto chvíli prodáváme do listopadu s tím, že pokud novela vyjde ve sbírce zákonů, tak 11. listopadu přestává prodej,“ řekl Kvapil.

ČT2 podle něj vysílá úzkoprofilové, přesně cílené pořady pro konkrétní skupiny lidí. „Budeme, tak jako se tomu dělo doposud i ve sponzorských nabídkách, přesně analyzovat jednotlivé pořady a bude se vyzdvihovat ta konkrétní cílová skupina, která je tam nejsilnější,“ řekl Kvapil. Zmínil přitom, že nejlogičtější nebude prodávat sledovanost, ale udělat klasický blokový ceník.

Na ČT1 zůstanou zachovány například sponzorské vzkazy a product placement. ČT je přitom například u prodeje sponzorských vzkazů připravena rozšířit nabídku. „Prodej sponzoringu bude probíhat stejným způsobem, akorát s vyšší aktivitou a razancí,“ dodal Kvapil.

Podle ředitele programových okruhů Radka Žádníka prý změny v prodeji reklamy nebudou mít vliv na profilaci jednotlivých kanálů. „Nicméně jako reakce na digitalizaci k určitým změnám dojde,“ dodal. Plnoformátovým celoplošným kanálům sledovanost klesá, specializovaným stanicím naopak roste.

Stanice ČT1 by podle Žádníka měla zůstat rodinným kanálem určeným pro mainstreamové publikum, ČT2 by se měla dále specializovat na specifické cílové skupiny. Například na kulturní pořady, balet. „Jednička by měla naopak posílit vysílání pro děti včetně vzdělávání pro děti,“ řekl Žádník.

Podle výkonného ředitele ČT1 Radana Dolejše znamená konec reklamy na jeho stanici to, že bude možné lépe sestavovat program. Koncepce Jedničky nespočívá v tom, abychom byli soupeři komerčních stanic, řekl Dolejš.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.