Ve středu 10.srpna nasazuje obchodní řetězec Albert svojí letošní největší kampaň. Je spojená s filmem Šmoulové ve 3D, který má ve stejný den svojí českou premiéru. O využití postaviček pro největší letošní kampaň značky Albert rozhodla mj. úspěšná kampaň její holandské „matky“ Albert Heijn. Tam se v roce 2008 rozdávaly za nákup figurky Šmoulů a hlavně děti toužily po jejich kompletní sbírce natolik, že čekaly před obchody a vyměňovaly si chybějící figurky. V Česku chce Albert vyvolat podobnou sběratelskou mánii. Za 39 Kč prodává alba na kartičky se Šmouly, které získá zákazník za každých utracených 200 Kč ve všech prodejnách Albert. Zároveň deset jeho dodavatelů podpoří své produkty tím, že za jejich nákup bude možné získat kartičku navíc. „Od 10.srpna kamkoliv se v Albertu podíváte, narazíte na Šmouly. Zároveň kdekoliv uvidíte v naší kampani Šmouly, vždy to bude ve spojení s agentem nebo sloganem Hurá do Albertu,“ říká Zlata Ulrichová s tím, že cílem je, aby se do akce zapojilo 65% nakupujících zákazníků obchodů Albert. (více v aktuální M&M 32-33/2011)
Na výrobě spotu se podíleli: