Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

30 % Čechů nakupuje na farmářských trzích

Redakce MAM18. 8. 2011

Téměř 30 procent české populace někdy nakupuje na farmářských trzích, z toho čtyři procenta velmi často. Vyplývá to z výsledků výzkumu, které zveřejnila společnost STEM/MARK. Farmářské trhy, na nichž zemědělci či malovýrobci potravin nabízejí své produkty, jsou od loňského roku v Česku populární a stále jich přibývá. Podle databáze trhů na informačním portálu Bio-info.cz jich s různou pravidelností funguje více než 130.

Rovná čtvrtina respondentů uvedla, že na trzích nakupuje občas. Pouze 13 procent obyvatel Česka o existenci farmářských trhů vůbec neví, 58 procent lidí o trzích ví, ale nakupovat na ně nechodí.

Tři čtvrtiny lidí jsou přesvědčeny, že zboží prodávané na farmářských trzích je kvalitnější, než prodávané v běžných obchodech. Zhruba dvě třetiny dotazovaných uvedly, že výrobky prodávané na trzích jsou zdravější než jinde prodávané. Dvě třetiny dotázaných se naopak domnívají, že zboží na farmářských trzích je sice kvalitní, ale často předražené.

To, že se na farmářských trzích prodává pouze zboží od tuzemských výrobců, se domnívá 72 procent lidí. Téměř dvě třetiny populace se při nákupech snaží upřednostňovat české potraviny. Častěji jsou při nákupu patriotkami ženy než muži. Na původ potravin více hledí také lidé středního a vyššího věku.

Šetření bylo provedeno letos v červenci na reprezentativním vzorku populace. Účastnilo se jej 1006 osob ve věku od 15 let.

Někteří pořadatelé farmářských tržišť ve snaze zajistit dostatečnou nabídku zboží začali umožňovat prodej na trzích také překupníkům, kteří zde nabízeli ovoce či zeleninu předtím koupené v supermarketech. Ministerstvo zemědělství proto nedávno zveřejnilo dobrovolný kodex farmářských trhů, který pro jejich pořádání stanovuje pravidla.

Na farmářských trzích má být podle kodexu nabízeno k prodeji hlavně zboží daného regionu. Dobrovolný kodex umožňuje provozovatelům pustit na trhy prodejce z ostatních regionů Česka i ze zahraničí. Zahraniční zboží však musí být označeno zemí původu.

Trhy obnovují v ČR téměř zaniklou tradici pouličního prodeje potravin. Nabízejí většinou lokální výpěstky a potraviny. Jejich sortiment je do velké míry ovlivněn ročním obdobím, na němž je závislá především nabídka ovoce a zeleniny. Na trzích jsou k dostání také mléčné výrobky, uzeniny, vejce, med, pekařské výrobky, květiny, víno či pálenky od tuzemských výrobců.

Zájem farmářů a menších výrobců potravin o přímý prodej výrobků roste, protože za ně dostávají lépe zaplaceno a nemusejí se dělit o marži s obchodníky, jejichž podíl na konečné ceně výrobků se podle zemědělců stále zvětšuje. Spotřebitelé zde hledají alternativu k supermarketům, jejichž nabídku někteří z nich kritizují kvůli kvalitě nebo neosobnímu prostředí.

×

ČRo Region oslaví narozeniny už příští týden

Starší článek

At media od září chystá zdražení reklamy u vybraných balíčků

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Jaro na Nově: nový seriál Anatomie života i finálová sezóna Ordinace

Skupina Nova představuje jarní programové schéma na jaro 2021. Diváci se mohou těšit na nový seriál Anatomie života, který jim přiblíží životy…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Lezec Ondra ambasadorem značky Sens Food. Firma míří na thajský …

Nejlepší lezec na světě Adam Ondra a značka Sens Food, která cílí na udržitelnou stravu založenou na proteinu ze cvrčků, oznámili…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Kontroverzní reklama s homosexuálním párem? Cadbury si za ní stojí

Padesátileté výročí existence čokoládových vajíček s krémem Crème Egg oslavila značka ze skupiny Mondelēz spotem oslavujícím všechny fanoušky…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Přichází rok vylepšené reality? Facebook uvede na trh své první chytré brýle

Jestli je po smutné realitě roku 2020 a nečekaně dramatickém startu roku 2021 něco potřeba, tak je to trocha vylepšení reality. A právě…
18. 1. 202118. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více