Vytíženost Facebooku kopíruje hlavní vysílací čas televizí

4. 11. 2010 08:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vytíženost sociální sítě Facebook v Česku kopíruje hlavní vysílací čas televizních stanic. Nejvíce tuzemských uživatelů Facebooku je totiž aktivních v podvečerních a večerních hodinách, což podle odborníků souvisí i s tím, že tou dobou televizní stanice vysílají hlavní program, který lidé s oblibou na Facebooku komentují. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ataxo Interactive, která v Praze představila nový nástroj na monitorování sociálních síti, blogů a diskuzí. Počet registrovaných uživatelů sítě Facebook z Česka na začátku letošního roku překročil dva miliony.
Aktivita tuzemských uživatelů Facebooku po několikahodinové stagnaci postupně vzrůstá v pozdních odpoledních hodinách a zhruba v 18:00 je na Facebooku v průměru přihlášeno bezmála 750 000 lidí. Jejich počet se do 20:00 zvyšuje na více než 900 000 a poté se aktivita uživatelů Facebooku začíná postupně snižovat. Například ve 23:00 je aktivních už jen půl milionu uživatelů Facebooku a jejich počet v následujících hodinách prudce klesá.
„Lidé rádi přijdou na Facebook okomentovat to, co právě viděli v televizních zprávách nebo například v pořadech typu Talentmanie,“ podotkl Michal Bačo ze společnosti Ataxo Interactive, podle kterého jsou Češi na Facebooku nejvíce aktivní ve čtvrtek, naopak nejméně se jich přihlásí v sobotu. Podle lednových statistik Facebooku se téměř 60 procent českých uživatelů na tyto stránky přihlásí každý den, 84 procent jednou týdně. Deset procent lidí se na Facebook dívá i přes mobilní telefon.
Více než polovina profilů na Facebooku je podle údajů společnosti Ataxo Interactive veřejně přístupných. Na uzavřené profily připadá jen 43 procent facebookových účtů. Uživatelé Facebooku nejraději sdílejí odkazy, za kterými následují komentáře a na třetím místě jsou tzv. statusy.
Firma Ataxo Interactive vytvořila program, který veřejně přístupné dění na sociálních sítích, blozích a diskuzích monitoruje. Novou službu využívají například PR agentury, banky či telekomunikační společnosti, které díky tomu zjistí, jak se o jejich firmě či službách na internetu diskutuje. Aplikace je nyní k dispozici v Česku a na Slovensku, přičemž příští rok hodlá firma expandovat také například do Polska, Maďarska či německy mluvících zemí.
Facebook byl založen v roce 2004 a stal se čtvrtým největším serverem na světě, měsíčně se na něj podívá 340 milionů lidí. Ještě na podzim roku 2008 měl Facebook v Česku kolem 150.000 registrovaných uživatelů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.