Značku Regionální potravina získalo letos celkem 71 výrobků. Vybraly je postupně krajské odborné komise z 943 produktů, které se do prvního ročníku projektu přihlásily. Zájem o některé potraviny, které ocenění získaly, podle jejich výrobců vzrostl až několikanásobně. Informovali o tom zástupci ministerstva zemědělství. Projekt bude pokračovat i v příštím roce.
„Platí to například o Regionálních potravinách Jihočeského kraje, které se vyhlašovaly jako první během léta,“ uvedl ministr zemědělství Ivan Fuksa. O právo užívat na svých produktech nové logo dokládající kvalitu a místní původ jejich produktu ve 13 krajích soutěžili výrobci v šesti kategoriích.
Podle Fuksy se v současné době připravuje navazující projekt, který by měl umožnit prodej regionálních specialit například u čerpacích stanic, jak je to běžné v Německu nebo Rakousku.
Odborníci se shodují, že mezi hlavní důvody pro preferenci tuzemských potravin patří jejich větší čerstvost oproti z daleka dováženým produktům. Například ovoce nebo zelenina se kvůli následné přepravě sklízejí v nezralém stavu a chemicky se ošetřují. Z chuťového i zdravotního hlediska proto podle expertů za místními výpěstky zaostávají.
Při nákupu regionálních potravin podpoří lidé potravináře a zemědělce ze svého okolí, což může pozitivně ovlivňovat zaměstnanost v kraji. Nezanedbatelné je také ekologické hledisko. Doprava zboží na velké vzdálenosti totiž zatěžuje životní prostředí výfukovými exhaláty výrazně víc než nákup místních výrobků.
Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy
Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.