Získávání dat pro Street View v USA bez pokuty

29. 10. 2010 05:10

autor:

USA

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Regulátoři v USA ukončili vyšetřování aktivit internetového gigantu Google při získávání dat pro službu Street View bez udělení pokuty. Oznámila to americká Federální obchodní komise (FTC) a dodala, že podnik zabudoval respekt vůči soukromí spotřebitelů do své korporátní struktury.
Úřad ale požaduje, aby podnik v dialogu o privátních otázkách pokračoval. Akcie Googlu pak klesly o 0,7 procenta jako ostatní trh.
Komise vypíchla, že se Google zavázal přijmout ředitele pro dohled na privátními otázkami do managementu vývoje a produktů. Také slíbil školit v této oblasti klíčové zaměstnance a zavést oficiální revizi privátních otázek pro počáteční fáze nových iniciativ.
Google minulý pátek připustil, že jeho speciální auta snímající panoramatické záběry ulic pro Street View nedopatřením sbírala po celém světě více osobních dat, než uváděl. Byly tak mezi nimi i celé e-maily či přístupová hesla. Google ale ujistil komisi, že tato data nepoužil ani nepoužije v žádném produktu.
„Díky těmto závazkům teď uzavíráme vyšetřování této záležitosti,“ uvedl ředitel kanceláře FTC pro ochranu spotřebitelů David Vladek. Ten také požádal Google, aby v diskusi s úřadem spolupracoval dále. Google bezprostředně na to reakci nevydal.
Regulátoři v Británii, Francii, Německu, Španělsku i v České republice začali podezřelé chování Googlu vyšetřovat. Kanadský úřad na ochranu soukromí například před několika dny oznámil, že Google sbíral celé e-maily a firmu obvinil z porušování práv tisícovek Kanaďanů, napsal Reuters.
Český Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) počátkem září rozhodl, že Googlu nepovolí další zpracování osobních údajů. Úřadu vadí, že byly kamery snímající ulice měst pro Street View nastaveny příliš vysoko a z výšky 2,7 metru „viděly“ i za ploty a do oken domácností.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.