Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zaměstnavatelé pomalu obnovují benefity pro zaměstnance

Redakce MAM4. 10. 2010

Jakým směrem se v poslední době vyvíjí zaměstnanecké výhody? Jak se mění poptávka po nich?

Jana Skalová, manažerka korporátní komunikace, LMC

Soudě podle cca 10 tisíc analyzovaných pracovních nabídek portálů Jobs.cz a Prace.cz v období od prosince 2009 do července 2010 se nabídky firemních benefitů obnovují. Ve více než 4000 inzerovaných nabídkách práce se objevily benefity typu vzdělávací kurzy, školení a stravenky či příspěvky na stravování. Z dalších benefitů firmy nabízejí dovolenou navíc nebo finanční ohodnocení v rámci bonusů a prémií. Zejména v regionech, kde je nejvyšší koncentrace výrobních firem a pracujících na nižších pozicích, jsou preferovaným benefitem stravenky a příspěvky na stravování. U středních a vyšších manažerských pozic firmy poptávají odborné specialisty, kterých je na trhu práce stále nedostatek, a nabízejí jim pestrou škálu benefitů. Nejčastěji rozšířené benefity, jako jsou auto, telefon a notebook, představují pro střední a vyšší manažery standardní pracovní pomůcky. U tohoto segmentu trhu práce s vyšší kvalifikací vedou benefity jako možnost vzdělávání, získání mezinárodních certifikátů a osobního rozvoje.

Aleš Krížek, country manažer, Robert Half International

Zaměstnanecké výhody zůstávají na úrovni loňského roku. Firmy se stále snaží zachovat současné benefity, nicméně jsme zaznamenali redukci v oblasti tréninků a obecně vzdělávání zaměstnanců. Současně došlo u marketingových pozic ke snížení nabídky služebních automobilů.

Klára Antošová, recruitment consultant in information technology, Hays Czech Republic

Zkušenosti z poslední doby ukazují, že stabilita společnosti a pracovního místa je také benefit. A to jeden z nejdůležitějších. Stále lákají odborná školení a certifikace. Náklady na vzdělávání byly v některých firmách značně redukovány, v mnoha firmách se i přesto do školení investuje, avšak v menším rozsahu. Některé firmy zavedly finanční spoluúčast na školení. Často to funguje tak, že pokud zaměstnanec neuspěje v závěrečném testu, hradí si školné sám. Zejména u IT odborníků je stále oblíbeným benefitem vzdálený přístup a možnost práce na bázi home office. Sami zaměstnanci zároveň vidí tento benefit jako bič. Když s nimi nebude nadřízený spokojený, tak jim jednoduše a rychle může tento benefit sebrat. Pokud dojde ke zlepšení, mohou jej dostat zpátky.

Jirí Halbrštát, marketingový manažer, Manpower

Stav a vývoj benefitů se samozřejmě odráží od současné situace, která stále je pod vlivem proběhlé krize, firmy nadále šetří a své náklady drží co nejníže. Krize bude mít vliv i na další vývoj benefitů, důraz bude kladen na větší finanční stabilitu a zajištění, rozšíření profesního vzdělávání apod. Tendence je snižovat počet zaměstnanců, ale zvyšovat jejich kvalifikaci i spokojenost.

×

V češtině vyšla kniha o email marketingu

Starší článek

Noc reklamožroutů představí na 500 spotů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Kategorii PR vyhrály Iva Křenová a Zuzana Klierová z Bison & Rose

Čas otevřít oči, nabádá vítězný návrh kampaně pro nadační fond Filantia, jenž bojuje proti násilí v zaměstnání a za zdravé pracovní prostředí.
21. 4. 202121. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více