Zaměstnavatelé pomalu obnovují benefity pro zaměstnance

4. 10. 2010 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakým směrem se v poslední době vyvíjí zaměstnanecké výhody? Jak se mění poptávka po nich?

Jana Skalová, manažerka korporátní komunikace, LMC

Soudě podle cca 10 tisíc analyzovaných pracovních nabídek portálů Jobs.cz a Prace.cz v období od prosince 2009 do července 2010 se nabídky firemních benefitů obnovují. Ve více než 4000 inzerovaných nabídkách práce se objevily benefity typu vzdělávací kurzy, školení a stravenky či příspěvky na stravování. Z dalších benefitů firmy nabízejí dovolenou navíc nebo finanční ohodnocení v rámci bonusů a prémií. Zejména v regionech, kde je nejvyšší koncentrace výrobních firem a pracujících na nižších pozicích, jsou preferovaným benefitem stravenky a příspěvky na stravování. U středních a vyšších manažerských pozic firmy poptávají odborné specialisty, kterých je na trhu práce stále nedostatek, a nabízejí jim pestrou škálu benefitů. Nejčastěji rozšířené benefity, jako jsou auto, telefon a notebook, představují pro střední a vyšší manažery standardní pracovní pomůcky. U tohoto segmentu trhu práce s vyšší kvalifikací vedou benefity jako možnost vzdělávání, získání mezinárodních certifikátů a osobního rozvoje.

Aleš Krížek, country manažer, Robert Half International

Zaměstnanecké výhody zůstávají na úrovni loňského roku. Firmy se stále snaží zachovat současné benefity, nicméně jsme zaznamenali redukci v oblasti tréninků a obecně vzdělávání zaměstnanců. Současně došlo u marketingových pozic ke snížení nabídky služebních automobilů.

Klára Antošová, recruitment consultant in information technology, Hays Czech Republic

Zkušenosti z poslední doby ukazují, že stabilita společnosti a pracovního místa je také benefit. A to jeden z nejdůležitějších. Stále lákají odborná školení a certifikace. Náklady na vzdělávání byly v některých firmách značně redukovány, v mnoha firmách se i přesto do školení investuje, avšak v menším rozsahu. Některé firmy zavedly finanční spoluúčast na školení. Často to funguje tak, že pokud zaměstnanec neuspěje v závěrečném testu, hradí si školné sám. Zejména u IT odborníků je stále oblíbeným benefitem vzdálený přístup a možnost práce na bázi home office. Sami zaměstnanci zároveň vidí tento benefit jako bič. Když s nimi nebude nadřízený spokojený, tak jim jednoduše a rychle může tento benefit sebrat. Pokud dojde ke zlepšení, mohou jej dostat zpátky.

Jirí Halbrštát, marketingový manažer, Manpower

Stav a vývoj benefitů se samozřejmě odráží od současné situace, která stále je pod vlivem proběhlé krize, firmy nadále šetří a své náklady drží co nejníže. Krize bude mít vliv i na další vývoj benefitů, důraz bude kladen na větší finanční stabilitu a zajištění, rozšíření profesního vzdělávání apod. Tendence je snižovat počet zaměstnanců, ale zvyšovat jejich kvalifikaci i spokojenost.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.