Tržby on-line obchodů letos stoupnou na 30 miliard

12. 10. 2010 10:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tržby tuzemských internetových obchodů letos vzrostou o více než desetinu na 30 miliard korun. Z toho šest miliard Kč poplyne přes takzvané cenové srovnávače. Vyplývá to z prognózy portálu Srovname.cz.
„Denně využije služeb internetových porovnávačů cen v ČR okolo 250 tisíc zákazníků. Ve vánoční sezóně dosahuje nárůst zájmu o nákupy bezmála dvojnásobek poptávky v průběhu roku. V předvánočním období tak bude denně využívat internetových srovnávačů okolo 400 tisíc nakupujících,“ uvedl ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.
Většina internetových obchodníků dosahuje za poslední tři měsíce roku stejný obrat jako za zbylých devět měsíců. Od října do prosince nakoupí každý den přes porovnávače cen okolo 7500 lidí a internetové obchody utrží denně více než 36 milionů korun, vyplývá z odhadů portálu.
V letošním roce stoupl počet uživatelů, kteří provedli opakovaný nákup přes Srovname.cz, třikrát. Počet nakupujících žen se zvýšil o desetinu a seniorů o 15 procent.
V nákupech na internetu vedou v poslední době LED televizory, pokračuje zájem o notebooky zejména s 15,6 palcovým displejem a netbooky. Poptávka po mobilních telefonech vzrostla o 16 procent. Nejlépe se prodávají mobily s operačním systémem. Naopak pokles zaznamenaly kategorie MP3 přehrávačů, GPS navigací, kamer a LCD monitorů.
Vrchol sezóny očekávají srovnávače před Vánoci mezi 13. a 19. prosincem. V tomto týdnu očekávají obchodníci nárůst až na desetinásobek běžných prodejů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.