Prodej luxusního zboží se v roce 2011 vrátí nad úroveň před krizí

19. 10. 2010 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Trh s luxusním zbožím se má v příštím roce vrátit na úroveň před krizí, a to hlavně díky vyšším nákupům, které v Evropě uskuteční turisté z Číny a dalších částí Asie. Tržby se mají zvýšit o tři až pět procent na 173 miliard až 176 miliard eur (4,2 bilionu až 4,3 bilionu Kč). V roce 2007 tržby činily 170 miliard eur. K růstu nejvíce přispěje prodej kožených kabelek, hodinek a šperků. Vyplývá to z odhadů konzultační společnosti Bain & Co.
Růst tržeb však příští rok zpomalí. Letos mají tržby stoupnout o deset procent na 168 miliard eur. Loni naopak klesly o osm procent a loňský rok byl pro odvětví nejhorší za dvě desetiletí.
„V první polovině roku jsme mluvili o světle na konci tunelu,“ uvedl předseda asociace italských výrobců luxusního zboží Altagamma, která ke studii přispěla, Santo Versace. „Na základě předběžných čísel z roku 2010 můžeme pozitivní trend potvrdit,“ dodal.
Čína zůstává nejrychleji rostoucím trhem s luxusním zbožím. Letos zde mají tržby vzrůst o 30 procent. V Japonsku se však čeká začátek oživení zájmu o luxusní zboží až v příštím roce.
Tržby v Evropě se mají zvýšit o šest procent, hlavně díky růstu kupujících z rozvíjejících se zemí, jako Čína. Evropské značky luxusního zboží mají na celkovém trhu podíl 75 procent. Ve Spojených státech mají tržby letos stoupnout o sedm procent. Loni zde naopak klesly o 15 procent.
Největší zájem bude podle Bain o kožené tašky, obuv, šperky a hodinky, ale také o oděvy, parfémy, kosmetiku a nádobí. Odvětví koženého zboží bylo loni jediné, kterému se podařilo odolat prudkému poklesu. Vysoký pokles Bain očekává letos v odvětví luxusních jachet, a to až dvouciferným procentním tempem, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.