Více než polovina Čechů letos hodlá pořídit vánoční dárky v nákupních centrech. Do menších kamenných obchodů na vánoční nákupy zamíří zhruba čtvrtina lidí a na internetu vánoční dárky objedná necelá pětina zákazníků. Vyplývá to z průzkumu internetového magazínu o maloobchodu RetailInfo.cz.
Nejčastěji lidé za dárky pro své blízké o Vánocích utratí částku v rozmezí od jednoho tisíce do pěti tisíc korun, kterou uvedlo 45 procent účastníků průzkumu. Dalších 37 procent dotázaných sáhne do peněženek pro 5000 až 10.000 korun. „Nad 10.000 korun utratí za vánoční dárky 11 procent dotázaných. Do jednoho tisíce korun se podaří pořídit dary sedmi procentům zákazníků,“ stojí v komentáři k předvánočnímu průzkum.
Většina lidí se podle průzkumu chce vyhnout stresu při nakupování na poslední chvíli a raději na vánoční nákupy vyrazí s předstihem. Vánoční dárky dopředu nakupuje 46 procent dotázaných. Dalších 31 procent lidí uvedlo, že vánoční dárky začne nakupovat již nyní v případě, že narazí na nějakou výhodnou akci či slevu. Pořizování vánočních dárků na pozdější dobu nechává pouze 23 procent respondentů.
První obchodníci zahájili prodej vánočního zboží už na začátku října. Mnozí z nich kvůli hospodářské krizi a nižším útratám Čechů připravují speciální předvánoční slevy, aby zákazníky povzbudili k nákupům. Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce, loni ale kvůli hospodářské krizi prosincové tržby maloobchodníků po několika růstových letech poprvé klesly meziročně o 1,9 procenta.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?