Podle OBSE novináři na Ukrajině ztrácejí svobodu

14. 10. 2010 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Situace na Ukrajině není pro novináře příliš růžová a vláda musí ukázat jasnou a opravdovou vůli, aby novináři mohli svobodně pracovat. Na tiskové konferenci v Kyjevě to dnes řekla zástupkyně Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) pro svobodu médií Dunja Mijatovičová.
„Situace se nezdá být příliš růžová. Když mají novináři strach dělat svou práci, když máte strach napsat to, co považujete za nutné, a když vám ještě někdo říká, co máte dělat a psát, pak je to problém,“ řekla Mijatovičová s tím, že právě to se dnes na Ukrajině děje.
Jako odstrašující příklad uvedla kauzu opozičního novináře Heorhije Gongadzeho, který proslul kritickými články proti ukrajinskému vedení a hlavně proti tehdejšímu prezidentovi Leonidu Kučmovi a který byl policií zavražděn. Za další nejasnost, kterou by úřady měly vysvětlit, označila případ novináře Vasyla Klymenťjeva, který je už od srpna pohřešován.
Pokud jde o aféru Gongadze, „počítáme s pokračováním vyšetřování“, řekla představitelka OBSE. Co se týče Vasyla Klymenťjeva, „prezident Viktor Janukovyč a další odpovědní vládní přestavitelé slíbili, že udělají vše potřebné, ale žádný výsledek nevidím“, dodala Mijatovičová.
Evropská unie a Spojené státy v posledních měsících vyjadřují znepokojení ohledně svobody tisku na Ukrajině. Podle ukrajinských novinářů se od nástupu nového prezidenta Janukovyče na začátku roku postupně vrací do ukrajinských médií cenzura.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.